توجه به الگوهای جدید کسب‌وکار در پژوهشگاه نفت ضروری است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: از آنجا که همواره در یک محیط رقابتی فعالیت می‌کنیم، توجه به مدل‌های جدید کسب‌وکار، سیستم‌های جدید بازاریابی ‌و حتی بازار‌سازی برای دستاوردهای سازمان بسیار ضروری است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، جعفر توفیقی افزود: پژوهشگاه را مایه افتخار صنعت نفت و کشور می‌دانم و یقین دارم این سازمان در مسیر تعالی خود جایگاه رفیع‌تری در آینده پیدا خواهد کرد.

او تلاش برای برطرف کردن ابهاماتی که در ذهن مشتریان و ذی‌نفعان شکل گرفته را از فعالیت‎های مهم این مرکز در ماه‎های اخیر برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که پژوهشگاه صنعت نفت سازمانی پروژه‌محور بوده و بیشتر این پروژه‌ها کارفرمامحور هستند، باید ارتباط خود را با شرکت‌های خارج از سازمان تقویت کنیم و همواره باید تلاش شود دستاوردهای سازمان را به نحوی شایسته به ذی‌نفعان ارائه دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که این سازمان می‌تواند با انگیزه و توانمند‌ی‌های موجود به یک پژوهشگاه خلاق و نوآور تبدیل شود، گفت: ابتکار و خلاقیت، موتور محرک مراکز تحقیق و توسعه است، بنابراین پژوهشگران افزون بر امور جاری و روزمره باید خلاقیت و آینده‎نگری را در برنامه‌های خود قرار دهند.

توفیقی با بیان این‌که پژوهشگاه صنعت نفت دیگر یک مرکز تحقیق و توسعه انحصاری نیست، تصریح کرد: از آنجا که همواره در یک محیط رقابتی فعالیت می‌کنیم، توجه به الگوهای جدید کسب‌وکار، سیستم‌های جدید بازاریابی ‌و حتی بازار‌سازی برای دستاوردهای سازمان بسیار ضروری است و معتقدم در این زمینه نباید تنها به سفارش‎های صنعت بسنده کنیم، بلکه باید از مشکلات صنعت سوژه‎یابی و برای هر یک از آنها نیز بازارسازی کرد.

او ادامه داد: به‌تازگی پروژه‌های ۱۰ سال گذشته پژوهشگاه به تفکیک پردیس‌های سه‌گانه، تحلیل و ارزیابی شده و نتایج آن نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، حاصل تلاش پژوهشگران این مجموعه چه تعداد پروژه، با چه میزان اثربخشی بوده است و این موضوع می‌تواند به برنامه‌ریزی‌های جامع‌تر و اثربخش‌تر برای سازمان کمک کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به پروژه‌های بزرگی که در این مجموعه انجام شده، اشاره کرد و گفت: همه محققان باید برای ارتقای جایگاه و تعالی پژوهشگاه از طریق ارائه خدمات دانشی و فناورانه تراز اول به صنعت نفت تلاش کنند و ظرفیت صنعت نفت را که صنعتی کلیدی و تکیه‌گاه اقتصاد کشور است با تلاش و همت خود افزایش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963639

وب گردی

وب گردی