بوبانی: برنامه های تلویزیونی جذابیت ندارند/ سالن دارها به دنبال چهره درتئاتر هستند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه برنامه های تلویزیون جذابیت ندارند و مخاطبان برای تماشا برنامه از ماهواره استفاده می کنند.

مریم بوبانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: بعد از «رهایم نکن» کار خوبی پیشنهاد نداشتم و فقط حدود دو ماه پیش اجرای تأتر انجام دادم و فعلاً هم کاری در دست ندارم. البته در فیلمی هم مشغول بودم، که این کار کلید خورد ولی متوقف شد. در حال حاضر کار دیگری هم پیشنهاد شده که در انتخاب آن مردد هستم.

وی افزود: متأسفانه متولیان و مسئولین، کاری کرده‌اند که کمتر کسی رغبت به دیدن تأتر دارد. از جنبه‌ی دیگر، برنامه‌های تلویزیون هم هیچ جذابیتی برای تماشاگر ندارد و همین مخاطب را تشویق به دیدن کانال‌های ماهواره می‌کند. مردم در اکثر خانه‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای نگاه می‌کنند و بسیار خوشحال هستند.

بوبانی در مورد مشکلات کرایه سالن به گروه‌های تأتر اظهار داشت: کسانی متولی سالن‌های تئاتر شده‌اند که گویا از دید تجاری به این هنر نگاه می‌کنند. با همین نگاه، تئاتر روی صحنه می‌رود که سلبریتی‌ها و ستاره‌های سینما در این نمایش‌ها حضور دارند. شما وقتی وارد سالن می‌شوید می‌بینید که این سالن هیچ شباهتی به سالن تأتر ندارد و بیشتر افراد با موبایل از سلبریتی‌ها عکس و فیلم می‌گیرند و تمرکزی که از تئاتر و تماشاچی توقع دارید را نمی‌بینید.

وی ادامه داد: وقتی کارگردان تئاتری را به سالن‌دارها معرفی می‌کند، اولین سوالی که از او می‌پرسند این است که آیا ستاره‌ای در کار شما هست؟ و اگر نباشد سالن به او کرایه نمی‌دهند. به این هدف که می‌خواهند برایشان برگشت مالی داشته باشد و از لحاظ تجاری سودآور باشد. با این اوصاف اتفاقات ناگواری که در حال رخداد است و طبیعی است که کودکان و بزرگسال‌ها تمایلی به دیدن تأتر نداشته باشند.

بوبانی در مورد مشغولیت‌های فعلی‌اش عنوان کرد: به خاطر اینکه بازیگری عشق و شغلم است، گاهی کارهایی را می‌پذیرم، چرا که احساس می‌کنم اگر کار نکنیم نفس‌تئاتر به کل بریده می‌شود. هرچند که در آمد از راه تلویزیون بسیار ضعیف است و متأسفانه تلویزیون طبق سال 90 با بازیگران قرار داد کاری می‌بندد و تورم و گرانی را اصلاً در نظر نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تا وقتی کاری را خیلی دوست نداشته باشم، با گروه همکاری نمی‌کنم. اما با شرایط فعلی طبیعی است که از 10 فیلمنامه‌ای که به من پیشنهاد می‌شود با بی‌میلی یکی را می‌پذیرم. در صورتیکه با چشم انداز «حرکت به سمت دنیای بهتر» وارد این کار شدم ولی این دنیا هم‌اکنون متعلق به عهده‌ای خاص است.

کد خبر: 963679

وب گردی

وب گردی