زنگ خطر بحران انسانی در یمن به صدا در آمده است

گزارشات سازمان های بین المللی و حقوق بشری از شدت اوضاع انسانی در یمن حکایت دارد و این سازمان ها تاکید دارند در صورت عدم توقف حملات به یمن اوضاع این کشور به مراتب وخیم تر از وضعیت کنونی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، صندوق کودکان ملل متحد یونیسف اعلام کرد: بمباران های اخیر شهر الحدیده در غرب یمن منابع آب و زیرساخت‌ های این شهر را هدف قرار داده و خواستار توقف فوری حملات به این شهر شد.

لینا الکرد مسئول رسانه ای دفتر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: ادامه حملات از رسیدن کمک ها به این الحدیده جلوگیری می کند.

سازمان ملل متحد هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد در 13 ماه گذشته ۲۳۱۱ نفر بر اثر وبا در یمن فوت کرده و تعداد کسانی که مشکوک به این بیماری هستند بیش از یک میلیون و ۱۱۸ هزار نفر می باشند.

این سازمان بین المللی افزود: مقامات بهداشتی و سازمان های امداد رسان به صورت ۲۴ ساعته برای جلوگیری از گسترش وبا تلاش می کنند اما با این حال نظام سلامت این کشور از هم گسیخته بود و استمرار درگیری ‌ها و حملات این تلاش‌ها را ناکام کرده است.

سازمان ملل متحد در بیانیه ای در ژوئیه گذشته نیز اعلام کرد: امروز مقامات استان الحدیده بیشترین تعداد مبتلایان به وبا را بدون اشاره دقیق به تعداد آن اعلام کرده‌ اند، چنانچه این استان هم ‌اکنون از بالاترین میانگین سوء تغذیه در یمن رنج می‌برد و وضعیت در این منطقه هر روز خطرناک تر می شود.

همچنین پیش از این مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس نیز اعلام کرد مشکلات یمنی ها با ادامه عملیات نظامی افزایش می یابد.

این مرکز با صدور بیانیه ای تاکید کرد ائتلاف سعودی - اماراتی هنوز با ادامه محاصره همه جانبه تمام ورودی های یمن را مسدود کرده و برای رسیدن احتیاجات و ملزومات انسانی به این کشور مانع تراشی می کند.

این هشدارها به معنای آن است که بسیاری از سازمان های حقوق بشری زنگ خطر را به صدا در آورده اند و آمارهای وحشتناکی از وجود سوء تغذیه شدید در یمن ارائه کرده اند.

بر اساس برنامه غذای جهانی میانگین سوء تغذیه در میان کودکان یمنی از بالاترین میانگین های موجود در جهان است و میانگین گرسنگی در این کشور آمار بی سابقه ای است.

کد خبر: 963685

وب گردی

وب گردی