155 شهید و بیش از 17000 مجروح در راهپیمایی های بازگشت

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین گزارش خود در خصوص تلفات جانی راهپیمایی های بازگشت از شهادت 155 فلسطینی به ضرب گلوله های اشغالگران صهیونیست و مجروح شدن بیش از 17000 نفر با جراحت های محتلف خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد: از ابتدای برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت و رفع محاصره از ۳۰ مارس گذشته تاکنون در مرزهای شرقی نوار غزه ۱۵۵ فلسطینی با گلوله نظامیان ارتش اسرائیل به شهادت رسیده اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در میان شهدا ۲۳ کودک، 3 زن و 2 نفر از امدادگران کادرهای پزشکی مشاهده می‌ شود.

القدره همچنین افزود: تعداد مجروحان نیز به حدود 17 هزار و ۲۵۹ فلسطینی رسیده است که دچار جراحت های مختلف و خفگی بر اثر استنشاق گاز اشک آور شده‌اند.

وی در گزارش خود در خصوص نوع جراحت ها ادامه داد: ۴۳۴۸ نفر مورد اصابت گلوله جنگی و ۴۰۳ نفر مورد اصابت گلوله های پلاستیکی قرار گرفته‌اند و ۱۵۹۳ نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدید شده و ۲۷0۰ نفر دیگر نیز دچار شکستگی شده اند.

القدره در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد: ۳۲۷۹ کودک و حدود ۱۵۵۳ زن نیز در میان مجروحان وجود دارند.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی این مقام مسئول در وزارت بهداشت فلسطین حدود 404 نفر در میان مجروحان دچار جراحت های خطرناک شده و ۴۱۴۱ نفر دیگر دچار مجروحیت متوسط شده‌ اند.

اما گزارش القدره در خصوص قطع عضو فلسطینیان مجروح بیانگر آن است که ۶۱ نفر دچار قطع عضو در پایین تنه و 2 نفر دچار قطع عضو در بالاتنه و ۶ نفر دیگر دچار قطع انگشتان دست خود شده اند.

لازم به ذکر است راهپیمایی های بازگشت با حضور هزاران فلسطینی در مناطق مختلف شرق غزه در نزدیکی دیوار حائل میان این منطقه و اسرائیل از پایان مارس گذشته در حال برگزاری بوده و شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار به رسمیت شناخته شدن حق آوارگان برای بازگشت به خانه های خود که در سال ۱۹۴۸ از آنها اخراج شده‌اند و همچنین رفع محاصره غزه هستند.

کد خبر: 963725

وب گردی

وب گردی