تخصیص دو هزار میلیارد تومانی برای توسعه آب شیرین کن‌ها

وزیر نیرو از سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی دولت در بخش آب شیرین‌کن ها برای شیرین کردن آب دریا در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز ظهر (پنجشنبه) در آیین بهره‎برداری از بزرگترین آب شیرین‌کن شمال کشور در بندرترکمن اظهار داشت: دولت به‌دنبال توسعه سرمایه گذاری در نوار مرزی کشور است و با این سیاست طرح های از این قبیل را حمایت ویژه خواهد کرد.

او ادامه داد: استان گلستان از جمله استان هایی است که تعداد قابل توجهی از طرح‌های عمرانی در بخش آب و فاضلاب و برق در این روستا که111 پروژه بزرگ با اعتباری بیش از 8 هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود در نظر گرفته شده و از این میزان تاکنون بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است.

اردکانیان با بیان اینکه امید است با تمهیدات اندیشیده شده و تخصیص اعتبارات بیشتر مردم استان به ویژه مردمان نواحی مرزی با بهره‌مندی از برق و آب در رفاه و آسایش بیشتری باشند، گفت: امروز شروع عملیات اجرایی فاز دوم عملیات زهکشی اولویت‌دار استان در بندرترکمن و گمیشان را آغاز کردیم و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم بخشی از این طرح بزرگ که پوشش 12 هزار هکتاری را شامل می‌شود، عملیاتی شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه عملیات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان در گلستان با اعتبار 30 مبلیارد تومان به همت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری انجام گرفت، اذعان کرد: در نوارهای مرزی براساس سیاست دولت طرح‌های مشابه برای شیرین کردن آب دریا و آب‌های شور در دسترس اجرا خواهد شد که تاکنون بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار مجموع قراردادهای منعقد شده و سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش شیرین کردن آب بوده است.

اردکانیان با اشاره به اینک در آستانه برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نظر داریم 40 طرح بزرگ را به ثمر برسانیم که پروژه آب شیرین کن ششمین طرح است، یادآور شد: توسعه طرح‌های اولویت‌دار جزو برنامه‌های وزارت نیرو است و در حال حاضر احداث آب شیرین کن در سیمین‌شهر و 53 روستا که 17 هزار مشترک با ظرفیت بیش از 7 هزار مترمکعب در روز را تحت پوشش قرار می‌دهد را می‌توانیم به عنوان اولین اقدام اعلام کنیم.

او با اشاره به توسعه نیروگاه برق علی‌آبادکتول افزود: نیروگاه علی‌آبادکتول که ظرفیت بیش از ۹۷۰ مگاوات برق در روز را دارد و نیازمند توسعه بیشتر است و امید است زمینه های لازم برای احداث نیروگاه بزرگ دیگر در استان فراهم شود.
وزیر نیرو یادآور شد: مردم اطمینان داشته باشند که دولت و تمامی دستگاه های اجرایی با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن هیچ برنامه‌ای برای توقف برنامه‌های توسعه ای در کشور ندارند چراکه ظرفیت های نهفته کشور در بخش منابع انسانی و ثروت‌های آشکار و پنهان بیش از آن است که بخواهد تحت تاثیر تحریم‌ها دچار توقف و پس رفت شود البته درک مشترک در سایر همکاری و همبستگی به ویژه در مناطق مرزی پیش نیاز عزم و اراده برای تحقق این مهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963737

وب گردی

وب گردی