غرضی: درگیرى‌های بین مردم و دولت نشان دهنده‌ تصحیح مدیریت است/ در انتخابات نظام مهندسی کاندیدا شده‌ام

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى کشور گفت: درگیرى هاى اخیر بین مردم و دولت نشان مى دهد که در کل کشور تصحیح مدیریت در حال شکل گیرى است و هر چقدر که درگیرى ها تندتر شود راه تصحیح مدیریت بازتر خواهد شد.

سید محمد غرضى، رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز گفت: نزدیک به ٢٠ سال رئیس سازمان نظام مهندسى استان تهران و شوراى مرکزى بودم اما در سال ٨٩ به دلیل اینکه دولت موافق حضور من نبود، مجبور به کناره گیرى شدم و متاسفانه به نوعى مى توان گفت که آراى بنده در انتخابات آن دوره خوانده نشد.

او در ادامه بیان کرد: براى شرکت در انتخابات امسال ثبت نام کرده‌ام و این انتخابات در شهریور یا مهر ماه سال جارى برگزار خواهد شد.

غرضى در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنى بر اینکه عملکرد آخوندى، وزیر راه و شهرسازى را در حوزه مسکن چگونه ارزیابى مى کند، گفت: ساخت و ساز در کشور براى ١٠٠ یا ٢٠٠ سال آینده نیازمند تحقیق و تفحص بسیار زیادى است. ایران یک قاره است و ١٣ نوع اقلیم دارد؛ بنابراین در هر استانى باید مطابق طبیعت آن استان، قوانین و مقررات لازم براى ساخت و ساز به نگارش در آید.

وزیر سابق نفت اظهار داشت: نسل جدید باید بداند براى اداره بهتر حیات، بهتر است تا سازگارى با علم و فهم جایگزین محیط شود.

او گفت: باید به اقتصاد امروز کشور توجه کرد و دید که در چه وضعیتى قرار داریم، اقتصاد ایران همچنان متکى به گذشته است.

او افزود: روش هاى ١٠٠ ساله همچنان بر حوزه کشاورزى و نیز دیگر حوزه های اقتصادی حاکم و به دلیل پیچیدگى موجود در کارها برخى از روندها را وارد یک سرى از گرفتارى ها مى کند.

غرضى اظهار داشت: مشکلات اخیر کشور که ناشى از گرانى طلا، سکه، ارز و ... است در نهایت به تصحیح مدیریت مى انجامد.

غرضى با بیان اینکه مدیرانى که در این وضعیت نمى توانند پاسخگوى مردم باشند به طور حتم تصحیح مى شوند، گفت: درگیرى هاى اخیر بین مردم و دولت نشان مى دهد که در کل کشور، تصحیح مدیریت در حال شکل گیرى است و هر چقدر که درگیرى ها تندتر شود راه تصحیح مدیریت بازتر خواهد شد.

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى گفت: به اندازه لازم در کشور علم، دانش و سرمایه وجود دارد که بتواند تصحیح مدیریت را ظرف ١٠-٢٠ سال آینده به جایگاه مناسب ترى نسبت به چند سال گذشته برساند زیرا علم، فن و اینترنت در تمام امور بسیار واجب تر شده است.

او با تاکید بر آنکه ساخت و ساز در کشور بعد از کشاورزى با گرفتارى هاى بسیار زیادى همراه شده است، افزود: تخصص سنتى کشاورزى از بین رفته است و تخصص هاى جدید هم با مسائل بسیار زیادى روبرو است، بعد از کشاورزى صنعت ساختمان با بسیارى از درگیرى هاى فنى و تخصصى همراه شده است و باید نیروى انسانى بسیار زیادى درونش دخالت کنند تا بتوان بعد از ٢٠ سال پرداخت قسط یک واحد آپارتمان ١٠٠ مترى خرید که ضمن امن بودن مطابق با قواعد محیط زیست باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963762

وب گردی

وب گردی