«متن و حاشیه» دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت

از متن تا حاشیه اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، بسته خبری گروه دانشگاه ایسکانیوز است که در پایان هر هفته منتشر می‌شود.

گزارش پیش رو منتخب اخبار و حواشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این هفته است که توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) تهیه شده است.

فصل داغ اردوهای جهادی دانشجویی

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیمه دوم مرداد ١٣٩٧ در حومه این شهرستان با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به مردم ایـن مناطق با شعار «خشتی تا آسمان» به مـدت ٧ الی ١٠ روز اردو می‌زنند.

50 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نیز در اردوهایی جداگانه به مناطق محروم استان بوشهر می‌روند. دختران برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و برادران برای فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز به این مناطق خواهند رفت.

گروه جهادی «عاشقان حضرت مهدی (عج)» دانشگاه آزاد اسلامی لنجان هم 20 دانشجو را به مدت 10 روز به مناطق محروم برای خدمت رسانی اعزام خواهد کرد. برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای در موضوع طلاق و اعتیاد نیز از دیگر برنامه های این گروه جهادی است.

4 گروه از دانشجویان دختر و پسر واحد بابل هم شهریور امسال به مناطق محروم می روند. بسیج دانشجویی شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن نیز اردوی جهادی خود را در روستای بالابند شیرود برگزار کردند و به فعالیتهای عمرانی پرداختند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرند هم در قالب سه گروه جهادی آموزشی خواهران در مدارس روستاهای درویش محمد، بنگین، دیزج علیا و دو گروه جهادی عمرانی برادران در منطقه استمز شهرستان مرند به خدمت رسانی می پردازند. دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نیز به روستای آبریگون این شهرستان رفتند و به فعالیت‌های قرآنی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی در این روستا می‌پردازند.

دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران هم تابستان امسال به مناطق محروم شهر تهران سفر می‌کنند تا معضلات عمرانی، فرهنگی و درمانی این مناطق را برطرف کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فردوس با 4 گروه جهادی به مناطق محروم استان خراسان جنوبی اعزام شدند و با لایروبی قنات‌ مناطق محروم آب شرب سالم به روستاها رساندند. همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردشت برای رفاه حال زائران راهیان نور شمال غرب کشور، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در منطقه عملیاتی بلفت سردشت کرد.

همایش بین‌المللی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در نشست خبری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی که در محل ساختمان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، باید آمار و ارقام کارنامه مسئولان جمهوری اسلامی روی میز قرار گیرد.

همایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند کارنامه چهل‌ساله نظام اسلامی را در حوزه‌های علم، فناوری، صنعت، کشاورزی، راه و شهرسازی، توسعه انسانی و دفاعی بررسی کند.


سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی دکتر صالح اسکندری نیز در این نشست خبری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بهترین مکان برای ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی است، زیرا جنس دانشگاه آزاد اسلامی مردمی است و انقلاب اسلامی نیز انقلابی مردمی بود.

اسکندری بیان کرد: ما نیز در مجموعه رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های ویژه ای را در ادامه برنامه هایی که در راستای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است، در نظر داریم که از جمله آن می توان به ساخت ده ها کلیپ، مصاحبه، گزارش و گفت و گو ها اشاره کرد. 10 جلد کتاب نیز با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و نشست های مختلفی در محل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را 9 تا11 بهمن سال جاری در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار خواهد کرد. نشست‌هایی با نام «چلچراغ انقلاب اسلامی» در چهل نشست علمی با ارائه مفاهیم کلیدی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با محوریت‌های تهاجم فرهنگی، جبهه مقاومت و ناتو فرهنگی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد سراسر کشور برگزار می‌شود که بیشتر برای شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران میزبان رتبه های تک رقمی کنکور

رتبه های تک رقمی کنکور در محل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) حاضر شدند و در یک نشست صمیمانه در زمینه موضوعات مختلف از جمله آزمون سراسری و آینده شغلی، حذف کنکور و ... به گفت و گو پرداختند. در پایان این نشست دکتر واعظی، مدیرعامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران و خبرگزاری ایسکانیوز، ضمن تبریک به برگزیدگان کنکور 97، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش آنها تقدیر کرد.

سفر دکتر فرهاد رهبر به کردستان و افتتاح مسجد واحد بانه

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر خود به استان کردستان، از بخش‌های مختلف ساختمان آموزشی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی بانه که به همت مجمع مؤسسان و خیران دانشگاه‌ساز شهرستان بانه عملیات ساخت آن به پایان رسیده است، بازدید و مسجد مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی بانه را افتتاح کرد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی گفت: محصولات دانش بنیان و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از مرکز صادرات بانه روانه بازار جهانی شود تا شاهد برقراری تراز مثبت تجاری در این منطقه باشیم.

قهرمانی تیم رباتیک دانشگاه آزاد و افتخار آفرینی دانشجوی واحد لاهیجان در مسابقات جهانی کاراته

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان پس از رقابت‌های سخت و فشرده با تیم‌های حریف توانست مقام نخست لیگ ٣٠ کیلوگرم را به خود اختصاص دهد و قهرمان حرفه‌ای‌ترین مسابقات کشوری ربات‌های جنگجو شود. اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان سینا هوشیار (اپراتور)، حمید بزرافشان (اپراتور)، محسن برزگر، پیمان غلامی و مهران ابراهیمی بودند. سرپرستی این تیم را نیز محمود فرامرزی بر عهده داشت.

رحیمی نژاد دانشجوی واحد لاهیجان نیز در مسابقه کاراته دانشجویان جهان به مدال برنز این مسابقات دست یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 963780

وب گردی

وب گردی