مهمترین مسئله در حج  امنیت و سلامت  حجاج  است

 رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بالا بودن میانگین سنی حجاج که ۷۵ درصد آن‌ها بالای ۵۰ سال و ۱۲.۵ درصد بالای ۷۵ سال هستند این قضیه را محتمل می‌کند که مشکلات زیادتری در حوزه سلامت آن‌ها داشته باشیم که جهت حفظ سلامت حجاج مرکز پزشکی حج و زیارت تمهیدات فراوانی در نظر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز حمید محمدی در حاشیه بازدید از بیمارستان مکه و بررسی سلامت حجاج همچنین اقدامات صورت گرفته توسط پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار داشت: یکی از مهمترین اصولی که در کل فرآیند اعزام حجاج اهمیت دارد، مسئله امنیت و سلامت آن‌ها است و ما سعی می‌کنیم در همه حوزه‌ها این دو اصل را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت تجربه‌های خوبی طی چند دهه گذشته در مورد خدمت‌رسانی به زائران داشته است، گفت:‌این موضوع از قبل همچنین در موسم حج در نظر گرفته شده و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با راه‌اندازی مطب‌ها و بیمارستان‌ها خدمات بسیاری را به حجاج ارائه می‌دهند.

وی ضمن اینکه ابراز امیدواری کرد که حجاج پایشان به این مراکز باز نشود، گفت: در مراکز هلال‌احمر اقدامات زیادی انجام می‌گیرد تا مشکلات حجاج از جزئی‌ترین تا پیچیده‌ترین آن‌ها شامل سرماخوردگی و مشکلات قلبی برطرف شود.

محمدی به موضوع مشاعر عرفات و منا اشاره کرد و گفت:‌در این ایام تلاش می‌شود خدمات بهتری به حجاج ارائه شود و با توجه به اینکه امسال هوا گرم‌تر است پیش‌بینی می‌شود امور اجرایی و دست‌اندرکاران کار‌های بیشتری را انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به بالا بودن میانگین سنی حجاج که ۷۵ درصد آن‌ها بالای ۵۰ سال و ۱۲.۵ درصد بالای ۷۵ سال هستند این قضیه را محتمل می‌کند که مشکلات زیادتری در حوزه سلامت آن‌ها داشته باشیم که البته جهت حفظ سلامت حجاج مرکز پزشکی حج و زیارت تمهیدات فراوانی در نظر گرفته است.

700

کد خبر: 963805

وب گردی

وب گردی