رتبه 6 کنکور: رشته انسانی را با انگیزه خدمت به کشور انتخاب کردم

رتبه 6 گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور97 گفت: ما یک تیم بودیم و انتخاب کردیم در رشته انسانی تحصیل کنیم، این انتخاب به دلیل درآمد این رشته نبود؛ بلکه می خواستیم به کشور خدمت کنیم چون می دانستیم در حوزه علوم انسانی و بخش مدیریتی دچار ضعف هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر ساله با اعلام نتایج کنکور، افرادی که رتبه شان تک رقمی شده است، حال و هوای خاصی دارند. اسامی کنکور 97 روز گذشته (9 مرداد ماه) اعلام شد، ایسکانیوز در دهم مرداد ماه از برخی رتبه های تک رقمی کنکور 97 دعوت کرد تا با آن ها به گفت و گو بنشیند. محسن سلیمانی رتبه 6 گروه آزمایشی علوم انسانی، یکی از رتبه های برتر کنکور 97 است. مشروح گفت و گوی ایسکانیوز با وی به شرح زیر است.

خودتان را معرفی کنید؟

محسن سلیمانی هستم، رشته من انسانی است و در دوران راهنمایی در مدرسه علامه حلی درس می خواندم. ما یک تیم بودیم و مانند سایر دوستان در مدرسه سمپاد درس می خواندیم، دوم دبیرستان انتخاب کردیم که می خواهیم انسانی بخوانیم.

چرا رشته انسانی را انتخاب کردید؟

این انتخاب به دلیل درآمد این رشته نبود، بلکه می خواستیم به کشور خدمت کنیم چون می دانستیم در حوزه علوم انسانی و بخش مدیریتی دچار ضعف هستیم. علامه حلی شرایط تحصیل ما در رشته علوم انسانی را فراهم نکرد و ما به همین دلیل، از این مدرسه بیرون آمده و به مدرسه غیر انتفاعی رفته و علوم انسانی را ادامه دادیم.

از چه زمانی این تیم تشکیل شد؟

از اول راهنمایی. ما یک تیم هستیم که ماموریت های مختلفی داریم، مرحله اول آن کنکور بود که ثمره آن من هستم، به گونه ای دیگر شما در حال حاضر گل زن این تیم را مشاهده می کنید، من ثمره تلاش یک تیم هستم که از اول راهنمایی تا کنون در کنار یکدیگر بوده حتی بیشتر از خانواده، در کنارهم بوده ایم، ما به مأموریت کنکور رسیدیم و آن را به سرانجام رساندیم اما کنکور تنها یکی از مأموریت های ما است.

روزی که نتایج اعلام شد، چه حسی داشتید؟

من سرکلاس مشغول تدریس فلسفه و منطق بودم که مطلع شدم رتبه ششم انسانی را کسب کرده ام. همه خوشحال شدند اما من حس خاصی به این موضوع نداشتم. قبل از اعلام نتایج کنکور فکر نمی کردم رتبه ام تک رقمی شود زیرا کنکور انسانی از دهه نود سخت تر بود اما خدا خواست و در این زمینه موفق شدم.

برای تحصیل کدام رشته و کدام دانشگاه را انتخاب می کنید؟

رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران را انتخاب می کنم.

مهم ترین عوامل موفقیت شما به ترتیب اولویت کدام ها هستند؟

به اعتقاد من درس خواندن تنها 30 درصد از کنکور را تشکیل می دهد، البته به روند مطالعاتی فرد نیز بستگی دارد. ما مطالعه کنکور را با سفر اربعین آغاز کردیم و به مدت دو هفته موکب دار بودیم، قبل از کنکور را نیز با سفر مشهد تمام کردیم. به اعتقاد من، اصلی ترین عامل نگاه حضرت صاحب و باقی ائمه است. عامل موفقیت دوم، تیم خودمان و عامل سوم، خانواده بود.

به نظر شما، بزرگ‌ترین دغدغه هم نسلان شما چیست؟

شاید در زمینه دغدغه ها با سایر هم نسلان خود تفاوت داشته باشیم، حدود سی تا چهل درصد هم نسلان ما به سامان رساندن این کشور و خدمت به آن دغدغه شان باشد؛ اما بخش عظیمی از هم نسلان ما دغدغه مسائل مادی را دارند.

دغدغه شما چیست؟
دغدغه اصلی من با توجه به رشته ای که می‌خواهم انتخاب کنم، خدمت رسانه ای است.

نظر شما در زمینه حذف کنکور چیست؟

به اعتقاد من شرکت در کلاس کنکور هیچی تاثیری ندارد. من مطالعه زیادی نداشتم. در تابستانی که از سال سوم، وارد چهارم شدیم، زمان طلایی مطالعه بود که با روزی 6 ساعت شروع شد و به 10 تا 12 رسید. با توجه به رشته تحصیلی ما که دارای کتاب های حفظی است، طبیعتا اگر فردی یک کتاب را 7 یا 8 بار مطالعه کند، خسته کننده خواهد بود. روند مطالعاتی من با توجه به این موضوع در 2 هفته آخر، به روزی 3 تا 4 ساعت رسید.

نظرتان را درباره این چند کلمه بگویید.

کنکور: یک بازی قشنگ
نخبه: یک برچسب الکی است، هر کس درکاری می تواند نخبه باشد.
مادر: مادر
پدر: پدر

زمانی که این کلمات به زبان فرد می آیند، عواطف و احساسات خاصی در ذهن او شکل می گیرد که قابل وصف نیست.

مهاجرت نخبگان: با توجه به رشته ام این شرایط برایم پیش نمی‌آید؛ زیرا می خواهیم رشته خود را در کشور درست کنیم.

به نظر شما چرا برخی نخبگان مهاجرت می کنند؟

مهاجرت نخبگان بخشی مربوط به پول و برخی به علت بی مسئولیتی مسئولان است من در حوزه رسانه ممکن است دوره مهاجرت داشته باشم اما به کشورم باز می گردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 963829

وب گردی

وب گردی