دستور قاضی آمریکایی برای از سرگیری «داکا»

دادگاهی در ایالات متحده اعلام کرد که قانون حمایت از کودکانی که قبل از 16 سالگی با والدین خود به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده اند(داکا) باید دوباره به طور کامل اجرا شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک قاضی فدرال روز جمعه تصریح کرد که دولت ترامپ باید برنامه حمایت از برخی مهاجران جوان که به طور غیرقانونی در کودکی به ایالات متحده آورده شده اند را از سر گیرد.

این دستور شامل برنامه های جدید نمی شود اما می خواهد تا پذیرش درخواست های مجدد دوباره از سر گرفته شود.

«جان بیتس» قاضی منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی، اعلام کرد که دولت تا اوایل 23 آگوست وقت دارد تا در مورد این قانون تجدیدنظر کند.

بیتس در ماه آوریل برای اولین بار حکم حکومت فدرال را برای ادامه برنامه داکا از جمله دریافت درخواست های جدید صادر کرد و برای این حکم 90 روز زمان قرار داد تا حکومت در مورد علت پایان یافتن برنامه داکا توضیحات بیشتری، ارائه دهد.

داکا برنامه‌ای است که در سال ۲۰۱۲ میلادی در دولت باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا، آغاز شد و مربوط به مهاجرانی است که در کودکی با پدر و مادرانشان به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده‌اند. عنوان این قانون Deferred Action for Childhood Arrivals که به شکل مخفف DACA نامیده می شود.

بر اساس برنامه داکا، حدود 700هزار تن از این مهاجرین به طور موقت اجازه اقامت قانونی در ایالات متحده آمریکا را دریافت می‌کنند و از کشور اخراج نمی‌شوند.

برنامه داکا به گونه ای است که به مهاجرین اجازه می دهد به مدت دو سال در آمریکا بمانند و بعد از آن دوباره درخواست خود را تمدید نمایند.

ترامپ در دوران تبلیغات برای ریاست جمهوری اعلام کرده بود که به داکا پایان می دهد ولی بعدها در کاخ سفید اعلام کرد نسبت به داکا «با قلب خود» برخورد خواهد کرد. به رغم این اذعان شواهد حاکی از تلاش های وی برای لغو داکا بوده است.

دو دادگاه فدرال در کالیفرنیا و نیویورک پیشتر در به چالش کشیدن تصمیم ترامپ در مورد خاتمه دادن به داکا دستور دادند که این برنامه ادامه پیدا کند. این حکم فقط دولت را مجبور به تجدید نظر درمورد تمدید داکا می کند و شامل برنامه های جدید نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 963842

وب گردی

وب گردی