ورزش دانشگاه آزاد؛ قدرتمندتر از همیشه

با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی که کشور را درگیر خود کرده، ورزش دانشگاه آزاد اسلامی قدرتمندتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در حیات 36 ساله خود، علاوه بر درخشش در زمینه های آموزشی و پژوهشی، نگاهی ویژه به مقوله ورزش داشته است. برنامه ریزی درست و دوری جستن از صرف هزینه های گزاف و اتلاف پول بیت المال سبب شد تیم های دانشگاه آزاد در رشته های مختلف ورزشی، افتخارات زیادی کسب کرده و حتی در میادین بین المللی، پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز دربیاورند.

سال های اخیر جزو درخشان ترین سال های ورزشی برای دانشگاه آزاد اسلامی بود و 20 تیم این مجموعه، بیشتر سکوها را به خود اختصاص دادند؛ تیم هایی مثل بسکتبال، واترپلو، ووشو، تکواندو و ... دیگر تیم ها را مقهور قدرت خود کردند.

با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی که تمام اجزای کشور را درگیر خود کرده و تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، دانشگاه آزاد اسلامی هم به تبعیت از دستور رهبر معظم انقلاب، تا حد امکان سعی کرده هزینه های خود را کاهش دهد. در این راستا قرار است تیم های ورزشی دانشگاه آزاد با درایت و قناعت بیشتری، آماده حضور در لیگ ها و مسابقات مربوط به رشته های خود شوند اما همچنان برای کسب عناوین قهرمانی تلاش می کنند و به هیچ عنوان از انگیزه های ورزشکارانِ دانشگاهی ایران کم نخواهد شد.

پرافتخارترین باشگاه جهان

تیم تکواندو دانشگاه آزاد پر افتخارترین تیم باشگاهی دنیاست. این رشته رزمی در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و با حمایت های مناسب و مستمر توانسته نام خود را در تاریخ ثبت کند. حدود 18 سال است تیم تکواندو دانشگاه آزاد در لیگ برتر فعالیت دارد و در این مدت 5 بار موفق به حضور در فینال جام باشگاه های آسیا شده و 3 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی به دست آورده است. تیم تکواندو دانشگاه آزاد 7 قهرمانی لیگ برتر را به نام خود سند زده و قهرمان جام جهانی 2017، گرنداسلم چین و یونیورسیاد 2017 هم نام دارد.

ووشوکاران مقتدر

تیم مردان ووشو دانشگاه آزاد سال 1395 به مقام سوم لیگ برتر رسید اما در سال گذشته شرایط بهتری داشت و نایب قهرمان شد. ووشوکاران دانشگاه آزاد در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان درخشیدند و 3 مدال طلا کسب کردند. دانشگاه آزاد در لیگ برتر ووشو همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده است. دانشگاه آزاد از جمله معدود باشگاه هایی است که برای ورزش های غیر توپی اهمیت خاصی قائل است و به جای انجام هزینه های میلیاردی، روی رشته های دیگر سرمایه گذاری کرده و برای تیم های ملی پشتوانه سازی می کند. دانشگاه آزاد در هر دو بخش مردان و زنان سرمایه گذاری کرده و توانسته سکونشین باشد.

قهرمان بی‌رقیب

تیم واترپلو دانشگاه آزاد در سال 1396 برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و نام خود را در تاریخ ثبت کرد. در ایران هیچ تیمی نتوانسته به رکورد 4 قهرمانی پیاپی در واترپلو برسد. دانشگاه آزاد در سال گذشته موفق شد در جام باشگاه های آسیا به مدال برنز دست پیدا کند. این تیم در حالی قهرمان بدون رقیب رقابت های لیگ برتر است که رقیبانش از نظر مالی در شرایط بهتری قرار دارند.

حالا شایعاتی مبنی بر تعطیلی برخی از رشته های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شنیده می شود اما دکتر کمال جوانمرد، سرپرست اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد سعی دارد شاکله اصلی باشگاه فرهنگی، ورزشی دانشگاه آزاد را حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963864

وب گردی

وب گردی