300آثار هنری در اصفهان حراج گذاشته شدند

بعد از 20 سال گردآوری آثار هنری، 300 اثر در گالری ارژنگ اصفهان به حراج گذاشته شدند. این حراجی از 5 مرداد تا 22 شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، بیش از ۳۰۰ اثر از آثار استادان هنرهای تجسمی ایران در حوزه خوشنویسی، نگارگری و مطلا در گالری ارژنگ به حراج گذاشته شده است.

جمع آوری این آثار به سال ۷۸ ـ ۷۷ برمی‌گردد و حدودا ۲۰ سال زمان برده است.

مسئول برگزاری این حراجی پیش‌تر گفته بود: «امیدوارم روزی برسد که چنین آثاری به مزایده برسد نه صرفا حراج و حق مطلب آن‌ها ادا شود. برای رسیدن به این هدف رسانه‌های جمعی باید دست بدست هم دهند و اخبار نمایشگاه‌های هنری را بیش از پیش تحت پوشش قرار دهند.»

یکی از دلایل طول مدت نمایشگاه تعداد بالای این قطعه‌های هنری و درک شرایط اقتصادی کشور است، هدف از عرضه این مجموعه، حراج به معنای واقعی کلمه است و قیمت‌هایی که برای این قطعه‌های هنری در نظر گرفته شده است کمتر از قیمت بازار است.

مدیر مجموعه گالری ارژنگ اظهار داشت: آثار خطاطان به نام اصفهان همچون مرحوم فرادی، مرحوم فضائلی وسرهنگ صرام و استادان مشهور از سایر شهرهای کشورمان در این حراجی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تعداد کمی از این آثار به صورت قاب شده بر روی دیوار و بیشتر آن‌ها به صورت آلبومی به نمایش گذاشته شده است.

حراج آثاری از استادان هنرهای تجسمی ایران در گالری ارژنگ از جمعه ۵ مرداد ماه تا ۲۲ شهریور برای بازدید و خرید عموم دایر است.

کد خبر: 963869

وب گردی

وب گردی