کاهش تولید و افزایش قیمت تخم مرغ تکرار می‌شود؟

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: تولید مرغ به خاطر گرما کاهش یافته و مرغداران از بارگیری و فروش امتناع می‌کنند که همین امر موجب افزایش قیمت‌ها شده است.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، اظهار کرد: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته 400 تومان کاهش داشته است و در خرده فروشی‌ها به مرز 10 هزار و 350 تومان رسیده است، همچنین در کشتارگاه و میدان بهمن با قیمت 9 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد.

تولید مرغ به خاطر گرما کاهش یافته و مرغداران از بارگیری و فروش امتناع می‌کنند که همین امر موجب افزایش قیمت‌ها شده است و مشکلاتی در خصوص تامین مرغ مصرفی خانوار ایجاد کرده است.

یوسف خانی در خصوص قیمت ماهی نیز افزود: در حال حاضر تولید ماهی در وضعیت مناسبی قرار دارد. روند قیمت انواع ماهی تغییرات محسوسی نداشته است و مشکل خاصی در این بخش نداریم.

او درباره تغییرات اخیر قیمت تخم مرغ نیز افزود: قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار به 9 هزار و 200 تومان رسیده است که نسبت به هفته‌ی گذشته افزایشی نسبی داشته است. در حال حاضر با کمبود تولید تخم مرغ مواجه هستیم و با این وضعیت اگر تولید این کالای مصرفی همچنان کاهش داشته باشد شاهد افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 963908

وب گردی

وب گردی