وزیر کشور: سیاست دولت، تقویت تجارت در مناطق مرزى است

وزیر کشور، سیاست دولت در مناطق مرزی را تقویت تجارت اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم با کشورهای همسایه در این مناطق بیشترین مبادلات را برای مبارزه با تحریم‌ها داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر "عبدالرضا رحمانی فضلی" در حاشیه بازدید از پایانه مرزی سِرو استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این بازدید مسئولان محلی، استانی و نمایندگان مجلس حضور داشته و پیرامون مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه با دستوراتى که داده شد شاهد فعالتر شدن این پایانه مرزی خواهیم بود، افزود: برخی از پیشنهادات مطرح شده بر عهده استانداری و بخشی نیز در حوزه اختیارات وزارت کشور است که پیگیری لازم را انجام خواهیم داد، همچنین برخی از پیشنهادات در دولت مطرح می شود.

وزیر کشور، مسئله اشتغال را از دیگر مباحث مورد تاکید مسئولان محلى عنوان کرد و گفت: به هر میزان که طرح های اشتغالزایی ارائه شود، این آمادگی وجود دارد تسهیلات لازم و ارزان قیمت پرداخت شود.

دکتر رحمانى فضلی در پاسخ به این سوال که سیاست و برنامه دولت برای تجارت در استان های مرزی چیست، گفت: سیاست دولت، تقویت تجارت در مناطق مرزی است، به ویژه در شرایط کنونی استان های مربوطه باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند و باید تلاش کنیم با کشورهای همسایه در مناطق مرزی بیشترین مبادلات را داشته باشیم.

وزیر کشور در خاتمه گفت: دستورالعمل های جدیدی در این خصوص حتما ابلاغ خواهد شد که امیدواریم مردم این مناطق از ظرفیت‌های خود و کشور مقابل استفاده کرده و تجارت موجود را تقویت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963918

وب گردی

وب گردی