هوشمندسازی چرخه اعطای مجوز در کشور کلید خورد

فعالیت سامانه پیشخوان مجوزهای کشور به نشانی الکترونیکی WWW.G۴B.IR، با بارگذاری اولین مجوز عملیاتی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فعالیت سامانه پیشخوان مجوزهای کشور به نشانی الکترونیکی WWW.G۴B.IR با بارگذاری اولین مجوزعملیاتی شد. این حرکت به معنای حذف سرگردانی مردم در مسیر دریافت مجوزها ست و بدین ترتیب، استعلام ها و بروکراسی پیچیده گرفتن تاییدیه ها و امضاءها بدون نیاز به حضور و پیگیری متقاضی مجوز به صورت الکترونیکی انجام گرفته و در واقع پروژه پنجره واحد اجرایی شده است.

بر اساس اولویت‌بندی انجام شده در خصوص انتخاب مراجع صدور مجوز و استعلامات بر اساس شاخص، پیاده‌سازی مجوزهای کشور بر روی سامانه پیشخوان مجوزهای کشور عملیاتی شد.

این گزارش حاکی است، مجوز «پروانه‌های کسب و کارهای ایثارگری» به عنوان اولین مجوز کشور پس از برگزاری نشست‌های مشترک مدیریتی، فنی و فرآیندی از اول مرداد ماه سالجاری بر روی سامانه پیشخوان مجوزهای کشورعملیاتی شد. جهت صدور مجوز فوق، استعلامات احراز هویت اشخاص (سازمان ثبت احوال کشور)، تطبیق کد ملی و شماره تلفن همراه (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، وضعیت ایثارگری (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و وضعیت نظام وظیفه (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) به صورت متمرکز در این سامانه انجام می پذیرد.

این گزارش می افزاید: الزام ارائه مدارک فوق از سوی متقاضی حذف و بسته های اطلاعات برای بررسی های قانونی به صورت سیستمی و برخط به مرجع صدور مجوز (مرکز اصناف و بازرگانان ایران) ارسال می گردد.

بر اساس این گزارش، پس از مراجعه متقاضی به سامانه پیشخوان مجوزهای کشور و ثبت نام اولیه، نام کاربری و کلمه عبور به تلفن همراه ارسال می گردد. در فرآیند صدور مجوز، هرگونه اعلانی که مد نظر باشد به صورت الکترونیکی به متقاضی ارسال می شود.

بر این اساس در پیشخوان مجوزهای کشور هر ایرانی دارای یک کارپوشه خواهد بود که می تواند تمام مجوزهای درخواست شده خود را از ابتدای درخواست تا صدور نهایی در آن رصد نماید.

گفتنی است سامانه پیشخوان مجوزهای کشور با استناد به تاکید مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی مانند دستورالعمل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و مصوبه های هیات وزیران در راستای تسهیل صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار کشور، متشکل از چهار زیرسامانه «صدور مجوزهای کشور(سام)»، «مرکز فوریت های بهبود محیط کسب و کار(یاور)»، «سامانه دریافت شکایات، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز(دادور)» و «نقشه ملی استعلامات کشور(نما)» با هدف ارتقاء سطح شفافیت،کنترل نظام مجوزدهی کشور و تسهیل صدور مجوزها راه اندازی شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 963920

وب گردی

وب گردی