فن آوری نانوالکترونیک منتشر شد

کتاب فن آوری نانوالکترونیک تالیف رضا صباغی ندوشن و ایمان فرجام طلب توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، فناوری نانو یا نانوتکنولوژی، رشته ای از دانش کاربردی و فناوری است که رشته های علمی گستردهای را پوشش می دهد. فناوری نانو موج انقلابی صنعتی و پدیدهای عظیمی است که در تمامی گرایش های علمی راهیافته واز فناوریهای نوینی است که با سرعت هرچه تمام تر درحال توسعه است.

موضوع اصلی آن مهار ماده یا دستگاهها در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۱۱ نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و بکارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی، عمدتاً متأثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک از خود نشان می دهند.

امروزه غالب پروژه های نهایی دانشجویان سراسر دنیا درمقاطع کارشناسی ارشد ودکتری به سمت و سوی نانوتکنولوژی سوق پیدا کرده است، از این رو کتاب پیش رو می تواند زمینه ساز این مهم باشد. این تألیف حاصل زحمات دکتررضا صباغی ندوشن عضوهیئت علمی و دانشیاردانشگاه تهران مرکز و مهندس ایمان فرجام طلب مدرس دانشگاه امام خمینی سبزوار در رشته ی برق الکترونیک است.

این کتاب در نه فصل گردآوری و تدوین شده است در. فصل اول مقدمه و چشم انداز کلی از این مبحث اختصاص دارد در فصل دوم، مقدمه وتاریخچه نانو فن آوری تشریح شده است. فصل سوم به خواص کلی موادنانو از حیث شیمیایی و فیزیکی می پردازد. فصل چهارم به بررسی عنصر کربن و نانو لوله های کربنی اختصاص دارد، فصل پنجم به تشریح مفهوم چاه کوانتومی وادوات کوانتومی می پردازد، فصل ششم ،ترکیباتآلی و پلیمری سلول های خورشیدی آلی، فصل هفتمبه بررسی نانوساختارهای زیستی( (DNA،فصلهشتم:ساختارهای میکروافزارها ومیکروالکترومکانیکی و دست آخر فصل نهم به پیشرفت فن آوری نانودرترانزیستورها وساختارهای CMOS می پردازد.

کتاب فن آوری نانوالکترونیک تالیف: رضا صباغی ندوشن و ایمان فرجام طلب در 271 صفحه با شمارگاه هزار نسخه از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

انتهای پیام//