نعمت زاده: محرمانه بودن قرارداد پژو ربطى به من ندارد!

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: به طور معمول اغلب قراردادهاى بزرگ محرمانه هستند و محرمانه بودن قراردادهای خودرویی ربطى به من ندارد.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره قرارداد پژو که گفته می‌شود او مفاد قرارداد را محرمانه اعلام کرده است، گفت: ما کاره‌ای نیستیم که قرارداد را محرمانه اعلام کنیم، خود شرکت‌ها قرارداد را منعقد می‌کنند و به‌طورمعمول اغلب قراردادهای بزرگ محرمانه هستند و محرمانه بودن قراردادهای خودرویی ربطى به من ندارد.

او در ادامه بیان کرد: قراردادهای مهم مانند قرارداد نفت و خودرو همیشه محرمانه است و ربطی به من و امثال ما ندارد، شرکت‌ها خود تصمیم می‌گیرند که قرارداد محرمانه باشد.

نعمت زاده به اولین شرط مذاکره برای انعقاد قرارداد اشاره کرد و گفت: همیشه طرفین قرارداد یک توافقی با عنوان توافق رازداری و محرمانه بودن قرارداد امضا می‌کنند و در انتها با یکدیگر پای مذاکره و امضای قرارداد می‌نشیند.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در پایان اظهار داشت: طبیعت تمام قراردادهای بین‌المللی، محرمانه بودن آن است.

به گزارش ایسکانیوز، این در حالی است که محمدرضا نعمت‌زاده یک روز بعد از انعقاد قرارداد با پژو گفت: منافع ایران در این قرارداد مورد توجه قرار گرفته به ‌صورتی که حتی موضوع پرداخت غرامت این خودروساز خارجی بابت خروج بدون برنامه‌اش از بازار ایران به بهانه تحریم‌ها در مفاد قرارداد جدید وجود دارد؛ اما این قرارداد به‌صورت محرمانه است و نمی‌توان به‌صراحت درباره موارد مطرح‌شده در آن سخن گفت. وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید کرد: بدون شک زیان ایران در قرارداد جدید از سوی طرف خارجی جبران خواهد شد.

این در حالی است که محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اعتراض برخی نمایندگان از تخلف پژوی فرانسه و ترک بازار ایران به بهانه تحریم‌ها گفته بود: در قرارداد دوره قبل هیچ‌گونه خلف وعده از سوی پژو مشاهده نشد، به این دلیل چنین مسأله‌ای مطرح نیست که بخواهیم از پژو غرامت بگیریم و اگر خلف وعده یا تخلفی وجود داشت، قطعاً من از آن خبر داشتم.

انتهای پیام/

کد خبر: 963955

وب گردی

وب گردی