برگزاری رزمایش بزرگ سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز

رزمایش بزرگ دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در پی برگزاری رزمایش اقتدار دریایی سپاه که هفته گذشته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس برگزار شد، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این رزمایش با هدف کنترل و مراقبت از امنیت آبراه بین المللی و در چارچوب برنامه رزمایش‌های تقویمی سالانه سپاه برگزار شد.

وی اظهار داشت: این رزمایش با قدردانی سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده محترم کل سپاه از یگان‌های نیروهای دریایی و هوافضای سپاه همراه شد و ایشان با ابراز رضایت از برگزاری موفق رزمایش اقتدار دریایی سپاه، بر لزوم حفظ و ارتقای آمادگی های همه جانبه دفاعی برای تامین امنیت پایدار آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز و مقابله متناسب با تهدیدات و ماجراجویی های احتمالی دشمنان تأکید کردند.

گفتنی است، پیش از این "ویلیام اربن"، سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا از آماده شدن ایران برای برگزاری رزمایشی بزرگ در خلیج فارس خبر داده بود.

وی افزوده بود: ما اطلاع داریم که عملیات دریایی ایران در خلیج (فارس) ، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش یافته است.

این مقام آمریکایی گفته بود: ما این امر را از نزدیک زیر نظر داریم و به همکاری با شرکای خود برای اطمینان از آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در آبراه های بین المللی ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964011

وب گردی

وب گردی