راهنمای استفاده از پانسمان ها منتشر شد

کتاب راهنمای استفاده از پانسمان ها توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «راهنمای استفاده از پانسمان ها» با عنوان اصلی Wond dressing guid تالیف ادواردز اچ.. و دیگران با ترجمه دکتر حمید مهدوی وسحر برخورداری نائینی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

به طور معمول مواد مختلف با منشاهای مختلف برای درمان زخم استفاده می شوند. یک پانسمان مناسب از خشک شدن و باقی ماندن اثر زخم جلوگیری کرده و در عین حال از نفوذپذیری بخار آب مناسب، قابلیت استریل شدن، بند آوردن خون، چسبندگی مناسب برخوردار بوده و از لحاظ تجاری باید در دسترس باشد.

در سال 2001 بازار جهانی مراقبت های زخمی تقریبا 13156 میلیون دلار بود که نرخ رشد سالیانه آن 15 درصد تخمین زده شده بود که از این میان حدود 45 میلیون مربوط به جراحی ها ، حدود 10 میلیون زخم پا و8 میلیون زخم های فشاری پر تعداد برابر با سوختگی ها ثبت شده است.

در حال حاضر پانسمان ایده آل برای درمان طیف وسیعی از زخم ها وجود ندارد. پانسمان ها براساس طبیعت عملکردشان به طور عمومی به دو دسته محصولات غیرفعال و محصولات تراکنشی تقسیم بندی می شوند که هر کدام از محصولات برای گونه خاصی از زخم ها مناسب هستند و در صورت عدم توجه به این موضوع علیرغم صرف هزینه و زمان بسیار زیاد نتیجه مطلوبی در درمان کسب نخواهد شد.

کتاب راهنمای استفاده از پانسمان ها به مروری کوتاه اما دقیق به نوع و چگونگی استفاده از پانسمان های موجود در بازار پرداخته است.

کتاب «راهنمای استفاده از پانسمان ها» با ترجمه دکتر حمید مهدوی وسحر برخورداری نائینی در 59 صفحه ، تیراژ هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

کد خبر: 964037

وب گردی

وب گردی