درخواست کره جنوبی از آمریکا

کره جنوبی از آمریکا خواست که به تعهداتش در مورد کره شمالی پایبند باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کره جنوبی از همتای شمالی خود خواست تا به روند خلع سلاح هسته ای سرعت بخشد و از آمریکا نیز خواست تا به تعهدات خود در قبال پیونگ یانگ متعهد بماند.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: ما از کره شمالی می‌خواهیم روند خلع سلاح هسته‌ای خود را سرعت ببخشد و از آمریکا نیز می‌خواهیم تا تلاش صادقانه‌ای درباره تعهدات متقابل خود در قبال کره شمالی انجام دهد.

سخنگوی «چئونگ وا دائه» در پاسخ به سؤالی که درباره احتمال دیدار مجدد «کیم جونگ‌اون» و «مون جائه این» پرسیده شده بود گفت که هنوز مذاکرات جدی درباره این دیدار که پنجمین نشست تاریخی میان دو کره به شمار می‌رود، انجام نشده است.

این درخواست سئول در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه آمریکا پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که تحریم‌ها علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل هسته‌ای این کشور پا بر جا باقی خواهد ماند.

این اظهارات متناقض پمپئو در حالی مطرح می‌شود که پیش از این رسانه رسمی کره شمالی گزارش داده بود ترامپ و کیم جونگ‌اون اصل «اقدام مرحله به مرحله و همزمان» را برای رسیدن به صلح در شبه‌ جزیره کره به رسمیت شناخته‌اند.

ترامپ و کیم جونگ اون روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار و سند مشترکی را امضا کردند، اما به رغم توافق‌های صورت گرفته در این دیدار، ترامپ اوایل ماه گذشته میلادی تحریم‌های کره شمالی را یک سال دیگر تمدید و این کشور را «تهدیدی فوق‌العاده» برای آمریکا عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964102

وب گردی

وب گردی