خنیفر: امسال فرصت طلایی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان  وجود دارد

 رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه امسال دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خوبی برای پذیرش دارد، درشرایطی که وضعیت اشتغال در کشور نامساعد است، قطعا انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان کنکور فرصت مناسبی برای تامین آینده شغلی آنهاست.

دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت پذیرش این دانشگاه در کنکور امسال و شرایط و امکانات این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گراست و مهم ترین مزایای آن برای پسرها حذف سربازی است. یکی دیگر از امکانات مورد نظر در این دانشگاه پرداخت حقوق ماهانه 600 هزار تومان در زمان تحصیل به دانشجویان این دانشگاه است.

وی افزود: درشرایطی که وضعیت اشتغال در کشور نامساعد است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهها در اشتغال به کار با مشکل مواجه اند این دانشگاه فرصت خوبی برای علاقه مندان به تدریس است و دانشجو معلمان ما می توانند بعد از طی دوران اصلی آموزش ادامه تحصیل دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خوبی برای پذیرش دارد یک فرصت طلایی برای داوطلبان کنکور در ورود به این دانشگاه است و در راستای تامین معلمان برجسته در 15 رشته انتظار داریم استقبال خوبی از این دانشگاه شود، همان طور که در سال هال های گذشته رتبه های دورقمی و زیر هزار از دانشگاه فرهنگیان استقبال کردند امسال هم پیش بینی می شود تعداد زیادی از رتبه های برتر جذب این دانشگاه شوند.

خنیفر تاکید کرد:دانشگاه فرهنگیان در 31 استان پراکنده است که در 98 پردیس و مرکز در کل کشور و استان ها شعبه داریم. داوطلبان می توانند دانشگاه بومی استان خودشان را انتخاب کنند، در رشته های مورد نیاز شرکت کرده و پذیرفته شوند.

وی متذکرشد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر ظرفیت 24 هزار نفری از طریق پذیرش در کنکور دارد و کسانی در این دانشگاه پذیرش می شوند که نهایتا رتبه 6500 را کسب کرده و معدل دیپلم آنان هم حداقل 15 باشد که در زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان در این دانشگاه را بیش از دو سه برابر ظرفیت اعلام می کنیم تا بعد از اعلام اسامی و گذراندن مرحله مصاحبه پذیرفته شدگان نهایی معرفی شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ظرفیت نهایی این دانشگاه و نحوه پذیرش آن تصریح کرد: امسال 41 هزار نفر پذیرش در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که تعداد 24 هزار نفر ازطریق پذیرش رسمی صورت می گیرد و 17 هزا نفر هم از طریق ماده 28 که براساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به ما اجازه می دهد تامین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش مطابق ضوابط مربوط ازطریق دانش آموختگان لیسانس و فوق لیسانس ، دکترا و حوزه های علمیه مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در این دانشگاه باشد.

خنیفر یاد آور شد: در واقع برای اینکه 17 هزار نفر معلم تازه نفس کنار پذیرش 24 هزار نفری داشته باشیم می توانیم از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی که مایل به معلم شدن هستند و رشته تحصیلی آنها با آموزش و پرورش تناسب دارد بعد از گذراندن مرحله آزمون، مصاحبه به عمل آورده تا با گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان در سال 91 ایجاد شد و با مراکز تربیت معلم تجمیع شد، درواقع مراکز تربیت معلم تربیت کننده کاردانی بودند و دانشگاه فرهنگیان تربیت کننده لیسانس و فوق لیسانس است و به تازگی در صدد تغییرنام دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلم هستیم و قطعا در تلاشیم تا تامین کننده منابع انسانی آموزش و پرورش باشیم به شرطی که سازمان امور استخدامی به ما ردیف استخدامی بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964105

وب گردی

وب گردی