امروز جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با «ظریف» برگزار خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون با وزیر امور خارجه داد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره موج نخست تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای حل مناقشات دریغ نکرد و به جوامع بین المللی نشان داد که اهل مذاکره و تعامل است و همچنین از بسیاری از منافع مشروع خود در رابطه با موضوع هسته ای گذشت کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تا کنون برای زنده ماندن برجام، بسیار خویشتنداری کرده است؛ اما متاسفانه آمریکایی ها چه در زمان دولت قبلی و چه در زمان حال، به دنبال نقض روح و جسم برجام بوده اند.

جمالی با اشاره به مثلث افراطی بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ، گفت: این مثلث افراطی به دنبال فشارهای همه جانبه علیه ایران هست و مردم باید بدانند که فشار اقتصادی فعلی پیوست جنگ روانی دارد. مسئولان نیز وظیفه دارند که از شرایط فعلی استفاده بهینه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در این شرایط وظیفه داریم به وحدت ملی در کشور کمک کنیم و به شایعات توجه نکنیم؛ جناح های سیاسی نیز باید از اتهام زنی و هدر رفتن انرژی قوای سه گانه بپرهیزند.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس مسائل کشور را به دقت دنبال می کند تصریح کرد: کمیسیون امنیت جلسات متعددی را با سفرای کشورهای همسایه و مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور داشته است؛ امروز نیز کمیسیون جلسه ای با دکتر ظریف وزیر امور خارجه خواهد داشت.

جمالی در پایان خاطر نشان کرد: این درست است که تحریم ها بی تاثیر نخواهند بود؛ اما ملت ایران ملتی نیست که در برابر تهدیدات تسلیم شود و هرچه که پیش می رویم مردم متوجه کسانی که پشت صحنه مسائل فعلی هستند خواهند شد. با هماهنگی تمام قوا، عبور موفقی از این فشارهای خارجی و داخلی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 964125

وب گردی

وب گردی