کتاب «درس‌هایی برای والدین»  منتشر شد

کتاب «درس‌هایی برای والدین: گفتارهایی در پیوند ازدواج و پرورش کودک» نوشته عباس خوش‌‌خبر و رزیتا فخیمی فرهادی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و شبستر از سوی انتشارات فروغ آزادی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موضوعات این کتاب در چهار فصل بخشی برگرفته از کتاب پروفسور تارهان و بخشی دیگر برآمده از تجارب کلینیکی و قریب 15 سال مشاوره تخصصی نویسندگان با خانواده‌­ها است.

در این کتاب بحث ازدواج و انتخاب همسر در کنار تربیت کودک توامان مطرح شده است، اگرچه در عرف نگارش کتاب‌­های موضوعی، بحث ازدواج و بحث پرورش کودک غالباً مستقل و جدا از هم آورده می­‌شوند اما نویسندگان در این کتاب با هدف القای این موضوع به خواننده بودند که این دو موضوع جدای از هم نیستند.

کتاب در چهار فصل تهیه شده است. فصل نخست با عنوان آغاز زندگی زناشویی، موجودیت نظام خانواده و شرایط ازدواج را بیان کرده است. فصل دوم به روابط میان کودک و والدین و راهکارهای عملی برای بهبود رابطه والد – فرزند پرداخته است. فصل سه با عنوان بدخلقی و بداخلاقی در کودکان به شیطنت و لج بازی کودکان اشاره دارد.

فصل چهار با عنوان جهان مدرن، هزاره سوم، تربیت نوین به موضوعات جدید در پرورش کودکان پرداخته است. بچه‌­ها و مادران شاغل، مادران شاغل و جایگاه پدر، کودک و مرگ سرپرست، طلاق و کودک، کودک و تلویزیون، تکنولوژی، فضای مجازی و کودکان از موضوعات مورد بحث این فصل است.

کتاب «درس‌‌هایی برای والدین: گفتارهایی در پیوند ازدواج و پرورش کودک» در 240 صفحه با قیمت 180 هزار ریال از سوی انتشارات فروغ آزادی تبریز چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

عباس خوش‌‌خبر عضو هیات علمی تمام‌وقت و استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است. رزیتا فخیمی فرهادی عضو عیات علمی تمام‌وقت گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 964131

وب گردی

وب گردی