کریمی جوینانی: اسکواش ایران، یکی از قدرت‌های آسیاست/ می‌خواهم رنکینگم را تک‌رقمی کنم

لژیونر اسکواش ایران گفت: اسکواش ایران در حال حاضر یکی از قدرت های آسیاست و لیگ پویایی دارد که بازیکنان مستعد زیادی در آن فعالیت دارند.

سعید کریمی جوینانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، درباره فعالیت در رشته اسکواش اظهار داشت: سال ١٣٧١ در تهران به دنیا آمدم. مدتی است به آمریکا آمده ام و در این جا علاوه بر ادامه تحصیل، به فکر ادامه فعالیت خود در رشته اسکواش هستم. درست بعد از آمدن به اینجا زیر نظر سرمربی سابق تیم ملی یعنی علیرضا سنایی تمرینات فشرده خود را شروع کردم و به عضویت انجمن اسکواش آمریکا در آمدم. در حال حاضر و در همین مدت کوتاه رنکینگ ٤٠ را دارم که البته به دنبال ارتقای آن هستم. از سال گذشته در مسابقات متعددی هم شرکت کرده و مقام های متعددی کسب کردم.

وی در خصوص وضعیت اسکواش ایران گفت: اسکواش ایران در حال حاضر یکی از قدرت های آسیا است و لیگ پویایی دارد که بازیکنان مستعد زیادی در آن فعالیت دارند. اسکواش ایران به خصوص در رده ملی نوجوانان و جوانان در سال های اخیر، موفقیت و مقام های فراوانی کسب کرده که باعث بیشتر شناخته شدن ایران در عرصه بین المللی و همچنین محبوبیت این رشته در کشور شده و علاقه مندان بسیاری را جذب این رشته کرده است.

لژیونر اسکواش ایران با اشاره به رشد این رشته ورزشی در کشورمان تصریح کرد: مهم‌ترین عوامل موفقیت در اسکواش وجود مربی های توانمند و با دانش، زیر ساخت مناسب و شرکت در مسابقات متعدد است. متأسفانه در ایران به دلیل مشکلات مالی متعدد و کمبود بعضی زیر ساخت ها، بازیکنان نمی توانند تمام استعداد خود را به نمایش بگذارند. البته در سال های اخیر تلاش های بسیار زیادی شده و سرمایه گذاری های متعددی انجام شده ولی هنوز راه زیادی پیش رو داریم.

کریمی جوینانی در پایان گفت: حدود ٩ سال است که اسکواش بازی می کنم و از سال پیش که وارد آمریکا شدم و زیر نظر سرمربی سابق تیم ملی آقای علیرضا سنایی تمرین کردم، در مسابقات زیادی حاضر شدم که از مهم‌ترین هایش می توانم به Atlanta masters 2017 اشاره کنم که به مقام اول رسیدم. همچنین در DragonDoc championship 2017 شرکت کردم که باز هم اول شدم. در سال جدید میلادی هم در مسابقات PDC cup به مقام دوم رسیدم. در همین مدت کوتاه توانستم رنکینگ خودم را به زیر ٥٠ برسانم و تصمیم دارم در آینده نزدیک، رنکینگ خود را تک رقمی کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964132

وب گردی

وب گردی