آهون منش: شریعتی نیاسر از دانشگاه غیرانتفایی ایوانکی استعفا داده است

در پی انحلال موسسه غیرانتفایی زرندیه، خدمات آموزشی این واحد به واحد ایوانکی انتقال یافت که این موضوع ابهاماتی را به وجود آورده است.

دکتر علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شرایط دانشگاه های غیر انتفاعی و دلایل انحلال واحد زرندیه و انتقال آن به ایوانکی گفت: با توجه به گزارش روابط عمومی وزارت علوم در خصوص انحلال مرکز زرندیه و انتقال آن به ایوانکی شواهد بر این است که بر طبق قواعد کلی وزارت علوم در موسسات غیر انتفاعی اگر یک موسسه تخلف آشکار آیین نامه ای داشته باشد در کمیسیون ماده 9 بررسی شده و پس از بررسی های لازم در صورت احراز تخلف اعلام می کنند نمی توانید دانشجو بگیرید تا این تخلف را رفع کنید اما اگر تخلف احراز شده باشد کمیسیون ماده 9 می تواند حکم به تعطیلی و انحلال مرکز مربوطه دهد.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی افزود: دلیل انتقال واحد زرندیه به منطقه دورتر ایوانکی به دلیل عدم برخورداری از رشته های موجود واحد زرندیه در واحدهای نزدیکتر بوده است و در حال حاضر هیچ مقام مسئولی از وزارت علوم نفعی در موسسات غیرانتفاعی ندارد و شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم که در مرکز غیرانتفاعی ایوانکی پست داشت، بعد از کسب مسئولیت در وزارت علوم از حضور در موسسات غیر انتفاعی استعفا داد.

آهون منش در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای 335 دانشگاه غیر انتفاعی کشور شرایط متفاوتی وجود دارد که وزارت علوم تمام مراکز غیر انتفاعی را در 5 سطح تقسیم بندی کرده و نسبت به سطح بندی که انجام شده امکاناتشان کاملا متفاوت است و این سطح بندی در دفترچه کنکور مشخص است، بنابراین داوطلبان باید هنگام انتخاب رشته دقت کنند که در انتخاب دانشگاه های غیر انتفاعی کدام سطح از این دانشگاه ها را انتخاب می کنند.

وی یاد آورشد: آنچه مسلم است دانشگاههای بخش خصوصی آموزش عالی نقش تاثیر گذاری در توسعه علمی و آموزشی کشور دارند و کاری که دانشگاه پیام نور با میلیاردها سرمایه و به صورت نیمه حضوری انجام می دهد، دانشگاه های بخش خصوصی اعم از دانشگاه آزاد یا دانشگاه غیرانتفاعی به بهترین وجه و بدون دریافت یک ریال از دولت همان کار را انجام می دهند.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی متذکر شد: در شرایط موجود اگر دولت یا رسانه ملی آشنایی بیشتری از دانشگاههای آزاد و موسسات غیر انتفاعی ارائه دهند مردم یقینا با اطمینان بیشتری به سمت بخش خصوصی خواهند آمد و در حال حاضر هم، در میزان پذیرش با توجه به اختصاص سهم 13 درصدی از مجموعه کل آموزش عالی در شرایط خوبی به سر می بریم.

آهون منش تاکید کرد: یکی از امتیازات مهم دانشگاه غیرانتفاعی آمار قابل توجه قبولی دانشجویان کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد است که کیفیت دانشگاه غیر انتفاعی را مشخص می کند، در حقیقت کسانی که رتبه های برتر کنکور هستند تمایل به حضور در دانشگاه های مطرح کشور را دارند، بنابراین داوطلبانی که دانشگاه غیر انتفاعی را انتخاب می کنند از لحاظ رتبه علمی در مرحله پایین تر از این افراد هستند اما تعداد قبولی فارغ التحصیلان غیرانتفاعی در مقطع ارشد مساله ای حائز اهمیت است، تا جایی که در چند سال گذشته بعد از دانشگاه های مطرح کشور در رتبه دوم قرار داشتیم اما در سال گذشته بالاترین میزان قبولی در مقطع ارشد سراسرکشور به دانشگاه غیرانتفاعی اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر در تهران دو دانشگاه غیر انتفاعی داریم و دانشگاه سجاد و خیام در مشهد از کیفیت علمی بسیار بالایی برخوردارند و مهم ترین شاخصه این دو شعبه از مراکز غیر انتفاعی در ارائه فعالیت ها و دستاوردهای آزمایشگاهی و اساتید متبحر در این زمینه است.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی یادآورشد: در حال حاضر دانشگاه غیرانتفاعی به استثنای دروس علوم پزشکی در تمام رشته ها پذیرش دارد و پذیرش در گروه علوم انسانی و شاخه های فنی و مهندسی، فرهنگ و هنر در شرایط خوبی به سر می برد و هر سال از میان پذیرفته شدگان کنکور سراسری بسیاری از رشته های دانشگاه غیر انتفاعی مورد استقبال قرار می گیرد.

آهون منش در پایان تاکید کرد: بزرگترین کمبود و نقص دانشگاه غیر انتفاعی کم لطفی و عدم توجه مقامات دولتی خصوصا مقامات وزارت علوم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964137

وب گردی

وب گردی