وزیر علوم: دانشگاه ها می توانند رشته های به روز و جدید را در مقطع دکتری تأسیس کنند

وزیر علوم  در زمینه بخشنامه وزارت علوم مبنی برمحدود کردن دانشگاه ها برای تاسیس رشته های جدید در مقطع دکتری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد. منصور غلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر ارتباط بخشنامه ی وزارت علوم درباره ی محدود کردن دانشگاه ها برای تاسیس رشته های جدید در مقطع دکتری با توسعه علمی کشور، گفت: ساماندهی آموزش عالی کشور، به معنای کنترل و نظارت در فارغ التحصیلان دانشگاهی به خصوص فارغ التحصیلان دکتری است. همان طور که می دانید، دو گروه از این ها دنبال مطالباتی هستند که بعضا مطالبات قابل توجهی است. درهمین راستا وزارت علوم در حوزه آموزشی، توسعه رشته های جدید و افزایش ظرفیت ها را به عنوان قدم اول در این بازه زمانی متوقف کرده است.

وی ادامه داد: ازطرفی دیگر، دفتر گسترش و دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با کمک دانشگاه ها، در حال تدوین سرفصل ها و رشته های جدید هستند که به تدریج در بسیاری از دانشگاه ها در حال فعال شدن است. لذا این یک حرکت سلبی مطلق نبوده است، تصور نمی کنم، رشته های جدید و به روز را متوقف کرده باشند، بلکه به طور کلی ایجاد رشته های جدید را اعلام کرده اند که به معنای رشته های موجود است، به عنوان مثال دانشگاهی که می خواهد یک رشته جدید در مقطع دکتری شیمی راه بیاندازد، دوره جدید به این دانشگاه، در رشته ای که می خواهد داده نمی شود.

وزیر علوم تاکید کرد: در صورتی که رشته جدید به معنای جدید بودن علم و سرفصل ها و کاربرد آن پیشنهاد داده شود، حتما موفقیت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 964140

وب گردی

وب گردی