اتحادیه عرب بر حمایت خود از ریاض تاکید کرد

اتحادیه عرب در پی بحران سیاسی ایجاد شده میان عربستان و کانادا با صدور بیانیه ای از موضع عربستان حمایت کرده و دخالت کانادا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اتحادیه عرب امروز دوشنبه در بیانیه ای نسبت به بحران به وجود آمده در روابط عربستان و کانادا موضع گیری کرده و با حمایت از عربستان دخالت های کانادا در امور این کشور را محکوم کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه خود اعلام کرد: دبیرخانه اتحادیه عرب با جدیت تحولات کنونی در خصوص اختلافات دیپلماتیک میان عربستان و کانادا را دنبال می کند و آن را پیامد عملکرد منفی برخی کشورها می داند که انتقاداتی را نسبت به دیگر کشورها انجام داده و در امور داخلی آنها دخالت می کنند.

اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود افزود: دبیرخانه اتحادیه عرب بر حمایت خود از عربستان در این موضوع تاکید می کند و دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم می نماید و این ناشی از موضع مستحکم اتحادیه عرب در خصوص رد هر گونه دخالت خارجی در امور اعضای این اتحادیه بوده که در چارچوب احترام به اصل عدم دخالت کشورها در امور یکدیگر بر اساس منشور سازمان ملل متحد در عرصه روابط بین الملل می باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنین اتحادیه عرب بر موضع ثابت خود برای احترام به اقدام جامعه مدنی عربی و سازمان ها و نمایندگان آن در این خصوص تاکید کرده و تلاش خود برای حمایت از پیشرفت جوامع عربی در همه زمینه ها را افزایش می دهد.

کد خبر: 964212

وب گردی

وب گردی