ارائه پیشنهاد برای افزایش پروازهای هفتگی میان ایران و افغانستان

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه پیشنهاد به جمهوری اسلامی افغانستان برای افزایش پروازهای هفتگی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، در باره خروجی جلسه با محمد حمید طهماسی، وزیر حمل و نقل و هوانوردی ملکی جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در این جلسه در خصوص پروازهای افغانستان پیشنهاد دادیم که ظرفیت این پروازها را افزایش دهیم. طبق توافقنامه که با افغانستان داریم اکنون ۹ پرواز در هفته میان ایران و افغانستان صورت می‌گیرد، که لازم است این تعداد افزایش یابد.

عابدزاده با اشاره به دوستی دو ملت ایران و افغانستان افزود: با توجه به ارتباطات نزدیک و ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و افغانستان، پیش بینی این است که اگر سقف پروازها را افزایش دهیم، مسافران بیشتری قادر خواهند بود با استفاده از هواپیما میان دو کشور جابجا شوند.

او افزایش پروازها میان دو کشور را تدریجی دانست و ادامه داد: پیشنهاد دادیم تا پروازها میان ایران و افغانستان تا ۳۰ پرواز در هفته افزایش پیدا کند. این به آن معنی نیست که به محض اجرایی شدن توافق، پروازها به ۳۰ پرواز در هفته افزایش پیدا می‌کند. بلکه این افزایش به مرور رخ خواهد داد و طی چند سال حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964247

وب گردی

وب گردی