توکلی: داوطلبان علوم تجربی می توانند برخی رشته های فنی و مهندسی را انتخاب کنند

مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی می توانند بخشی از رشته های فنی و مهندسی را انتخاب کنند.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه آخرین اخبار انتخاب رشته داوطلبان گفت: تا ساعت 8 صبح امروز، 17 هزار و 471 داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.

وی در زمینه اصلاحیه دفترچه که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است، افزود: ما در این اصلاحیه اعلام کرده ایم داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی می توانند بخشی از رشته های فنی و مهندسی را انتخاب کنند. به هر حال جمعیت گروه علوم تجربی بیشتر است و باید امکانات بیشتری داشته باشند، زیرا تعداد داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی کمتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: در گروه علوم تجربی، 174 هزار و917 نفر ظرفیت داریم، 54 هزار و 593 نفر بر اساس آزمون و سوابق تحصیلی، و 120 هزار و 324 نفر بر اساس سوابق تحصیلی است. قطعا رشته هایی که افزوده شده است بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: برخی دوستان که در سال های قبل مانند دهه ی هشتاد با معدل بالایی دیپلم خود را گرفته اند، می توانند در گروه علوم تجربی شرکت کنند و رشته های بدون آزمون علوم تجربی را برای تحصیل برگزینند رشته هایی که اعلام شده بر اساس سوابق تحصیلی بوده است، هر فردی می تواند در آزمون شرکت کند، حتی اگر فردی که 10 سال پیش دیپلم خود را گرفته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964248

وب گردی

وب گردی