ضرورت استفاده از صندوق توسعه ملی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید برای هر فعالیتی از صندوق توسعه ملی استفاده شود گفت: البته صنعت حمل‌ونقل ریلی یکی از صنایعی است که ضرورت دارد از صندوق توسعه ملی برای توسعه آن استفاده شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمدزاد در حاشیه نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمل ونقل ریلی در بخش صنعت یکی از مهمترین کالفه‌هاست و حتما باید بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند تا صنعت بتواند اثر بخشی مناسبی داشته باشد و در اقتصاد ملی بتوانیم شاهد رشد و توسعه باشیم.

او افزود: بر اساس پیشنهاد رئیس کمیسیون صنایع قرار شد یک کار گروه مشترک با کمیسیون صنعت داشته باشیم تا در اثر بخشی هر چه بیشتر راه‌آهن در حوزه صنعت کشور راهکارهایی را اندیشه و آن‌ها را پیگیری کنیم.

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس با اعضای هیئت مدیره راه آهن و وزیر راه و شهرسازی بخش های مختلف حمل و نقل ریلی کشور را مورد بررسی قرار دادیم.

او افزود: صنعت حمل و نقل ریلی نزد کمیسیون صنایع مجلس از نظر جابجایی بار و مسافر، اشتغال و ارتقای ایمنی سفر از اهمیت زیادی برخورادر است.

او با تاکید بر توجه به توسعه صنعت ریلی براساس افزایش تولید داخل خاطرنشان کرد: باید به تولید کنندگان داخلی حوزه صنعت ریلی در ابعاد مختلف توجه ویژه ای شود تا رونق اقتصادی در صنایع تولیدی ریلی ایجاد شود. امیدواریم در بحث توسعه حمل و نقل حومه ای ریلی میان شهرهای بزرگ، حاشیه شهرها و مناطق محروم راه آهن بتواند به موفقیت های بیشتری دست یابد.

اکبریان در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای احداث راه راهن چابهار – زاهدان تصریح کرد: نباید برای هر فعالیتی از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم. در حال حاضر چندین هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی داریم که امروزه سرگردان است. یکی از هنرهای ما این است که بتوانیم سرمایه های سرگردان را جذب کنیم. دولت هم سود جذب این سرمایه ها را تضمین کند.

او تاکید کرد: البته صنعت حمل‌ونقل ریلی یکی از صنایعی است که ضرورت دارد از صندوق توسعه ملی برای توسعه آن استفاده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در خصوص توسعه راه‌آهن چابهار-زاهدان و اهمیت سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی گفت: مهمترین نکته تضمین سود و سرمایه بخش خصوصی یا غیر دولتی است تا آن‌ها پس از سرمایه‌گذاری از کرده خود پشیمان نشوند. اگر به بخش خصوصی ایرانی میدان داده شود به سرمایه‌گذار خارجی نیازی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 964250

وب گردی

وب گردی