نصب پنل‌های خورشیدی بر روی پشت بام ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو گفت : ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پنل‌های خورشیدی را در پشت بام خانه‌هایشان نصب کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داود طارمی در همایش مدیریت مصرف بهینه آب و برق که روز گذشته توسط شورای هماهنگی شرکت های تابعه وزارت نیرو، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات تصفیه خانه آب و فاضلاب شهری زاهدان برگزار شد، گفت: امسال به دلیل محرومیت از منابع آبی و کاهش نزولات آسمانی در تولید برق مورد نیاز مردم با مشکل روبه رو شدیم که با عملیاتی کردن پروژه های مختلف در استان ها از جمله سیستان و بلوچستان که با کاهش 67 درصدی نزولات آسمانی روبه رو بوده است، مدیریت بهینه مصرف برق در کشور دنبال می شود.

او افزود: با وجود کمبود تولید، با همراهی مشترکان و تغییرات انجام شده به ویژه در تغییر ساعات کاری ادارات دو هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف محقق شد اما هنوز سه هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد.
طارمی بیان کرد: مسئولان و مردم باید در مدیریت مصرف بهینه با هم همکاری لازم را داشته باشند تا از مشکلات کنونی در این صنعت و خاموشی های پی در پی عبور کنیم، دولت نیز با اجرای برنامه های مختلف به دنبال ترویج فرهنگ درست مصرف بهینه برق و آب در کشور است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سازمان بسیج گفت: حضور بسیج عرصه مصالح و نیاز کشور است و هر کجا مصالح کشور ایجاب می‌کند از این ظرفیت استفاده می‌شود، بسیج محدود به زمان و موضوعات مکان و دفاعی و امنیتی نیست بلکه در تمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توانسته نقش آفرینی کند.

او خاطرنشان کرد : در این همایش، تفاهم نامه همکاری ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح مدیریت مصرف بین مجموعه شرکت‌های صنعت وزارت نیرو و سپاه در سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد مصرف بهینه منعقد شد و سیستان و بلوچستان اولین استانی است که برای انعقاد این تفاهم نامه همراه وزارت نیرو شده است.

طارمی با بیان اینکه مردم عزیز در زمینه صرفه جویی برق تاکنون کمک وهمکاری خوبی را داشته اند که جای بسی قدردانی دارد، عنوان کرد : آگاهی بخشی واطلاع رسانی مصرف بهینه مسئله مهمی است که باید در روابط عمومی‌ شرکت‌ها توجه شود، در این میان مجموعه سپاه و بسیج نقش تاثیرگذاری دارد که می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده مطلوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964268

وب گردی

وب گردی