رئیس اتحادیه گوشت: بازار گوشت گوسفندی با رکود خاصی مواجه شده است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر بازار گوشت گوسفندی با رکود خاصی مواجه شده است. امیدواریم با سیاست های جدید ارزی و کاهش قیمت دلار، وضعیت گوشت گوسفندی هم به حالت متعادلی برسد و از رکود خارج شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص وضعیت قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: قیمت این کالای مصرفی طی چند روز گذشته تغییر محسوسی نداشته؛ اما نسبت به هفته ی قبل هزار و 500 تا 2 هزار تومان افزایش داشته است که این تغییر قیمت با توجه به نوسانات قیمت ارز، طبیعی و قابل پیش بینی بوده است.

ملکی ادامه داد: گوشت گوسفندی امروز با حدود قیمت 53 هزار تومان به مغازه داران فروخته شده است و آنها هم با ارزش افزوده معین، شقه بدون دنبه را با قیمت 58 هزار تومان در سطح شهر به مردم عرضه می کنند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: در حال حاضر بازار گوشت گوسفندی با رکود خاصی مواجه شده است که امیدواریم با سیاست های جدید ارزی و کاهش قیمت دلار، وضعیت گوشت گوسفندی هم به حالت متعادلی برسد و از رکود خارج شود.

او افزود: مسئولین باید به موضوع قاچاق دام از مرز های غربی و جنوبی کشور توجه بیشتری کنند؛ زیرا در صورت عدم کنترل خروج بی رویه دام از کشور، در روزهای آتی و مناسبت های مذهبی پیش رو از جمله عید قربان و ایام عزاداری ماه محرم و صفر با کمبود چشم گیر این کالای اساسی در سطح بازار کشور و در نتیجه افزایش قیمت چشمگیر آن مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 964292

وب گردی

وب گردی