بخش «مدافعان حرم» به جایزه کتاب سال دفاع مقدس افزوده شد

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حوزه مدافعان حرم از جمله بخش‌های موجود در هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ نشست خبری هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس با حضور امیر حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اصحاب رسانه در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

امیر حمیدرضا گرامی در این نشست ضمن اعلام تصویب برگزاری این مراسم به صورت دوسالانه و دلایل برگزار نشدن این مراسم در چند سال اخیر گفت: در دوره هجدهم کتاب‌های منتشر شده دفاع مقدس در سال ۹۵ و ۹۶ مورد بررسی قرار می‌گیرد که البته از سال بعد این دوره جایزه به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: رویکرد هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس الگوسازی و تعریف شاخص‌های کتاب تراز دفاع مقدس است که بنا داریم تا آیندگان و نوقلمان با این شاخص‌ها آشنا شوند و این شاخص‌ها را در کتابهای خود مورد استفاده قرار دهند.

امیر گرامی در ادامه با بیان اینکه دومین رویکرد این دوره از جایزه کتاب سال دفاع مقدس را استفاده ظرفیت‌های استانی است، افزود: البته در استانها ۴ حوزه شعر، خاطره، داستان و مستندهای داستانی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و پس از انتخاب کتاب سال در استانها ،سطح ملی آن در فصل تابستان و در ماه بهمن برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و امسال تاکنون ۱۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که تا پایان مهلت داوری این تعداد افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیاز به تاریخ بدون اغراق و انحراف را لازمه امروز کشو ر در حوزه فرهنگی و ارزشهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: در فضای پیچیده و مه‌آلود مجازی امروز ابهامات زیادی به وجود می‌آید که باید آن را به صورت شفاف بیان کرد.

وی قدمت برگزاری جایزه کتاب سال دفاع مقدس به جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی تنه می‌زند، گفت: اعتقاد ما بر این است که باید جشنواره‌هایی که برگزار می‌کنیم جریان‌ساز باشد و تلاش بر این است که این جشنواره با کیفیت و بدون تشریفات برگزار شود.

امیر گرامی در پایان بیان داشت: در آینده جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس در ۴۰ سالگی دفاع مقدس برگزار خواهد شد که در همین زمینه ۱۹ هزار اثر دفاع مقدسی تولید شده که با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این آثار در نمایشگاه همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 964307

وب گردی

وب گردی