عملیات آموزشی مشترک نیروی هوایی و دریایی آمریکا

بمب افکن های نیروی هوایی آمریکا طی عملیات آموزشی مشترک با نیروهای دریایی این کشور، بر فراز اقیانوس هند- آرام به پرواز درآمدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بمب افکن های نوع بی -52 نیروی هوایی آمریکا در چهارچوب یک رزمایش آموزشی مشترک با نیروی دریایی این کشور در منطقه هند- آرام و در مجاورت ژاپن به پرواز در آمدند.

به موجب بیانیه‌ای که مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه هند- اقیانوس آرام به تازگی منتشر کرده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی این کشور اوایل ماه اوت در چارچوب یک ماموریت آموزشی مشترک با نیروی دریایی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین در مجاورت ژاپن پرواز کرده‌اند.

این مرکز اعلام کرد دو بمب‌افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا و دو فروند هواپیمای پی-۸ نیروی دریایی آمریکا اول ماه اوت بر فراز دریای چین جنوبی پرواز کردند.

به موجب این بیانیه، این پرواز‌ها که بیش از یک روز به طول انجامید در حریم تعیین شده در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام شده است.

بر اساس بیانیه دولت آمریکا، جنگنده بی - ۵۲ پس از برخاستن از پایگاه هوایی لوئیزیانا به سمت دریای جنوبی چین به پرواز در آمد و پس از انجام ماموریت آموزشی در پایگاه هوایی گوآم به زمین نشست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ماه ژوئن واکنش چندان مثبتی به پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین نشان نداد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964312

وب گردی

وب گردی