وزیر نیرو: ما گرفتار نوعی از بدمصرفی هستیم/یکی از الزامات موفقیت ارتباط بیشتر با مشترکان است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه همگی ما گرفتار نوعی از بدمصرفی هستیم، گفت: فصل مشترک این بدمصرفی در استفاده نادرست از وقت و زمان در میان تمامی بخش‌های کشور است و استفاده مناسبی از این منبع تجدیدناپذیر نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در حال تبدیل به وزارتخانه‌ای ناطق است، عنوان کرد: ما امروزه وارد دوران توأمان مدیریت عرضه و تقاضا شده‌ایم که یکی از الزامات اصلی موفقیت این دوران ارتباط بیشتر با مصرف کنندگان است که رسانه‌ها اصلی‌ترین پل ارتباطی بین وزارت نیرو و مصرف کنندگان هستند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه همگی ما گرفتار نوعی از بدمصرفی هستیم، گفت: فصل مشترک این بدمصرفی در استفاده نادرست از وقت و زمان در میان تمامی بخش‌های کشور است و استفاده مناسبی از این منبع تجدیدناپذیر نداریم.

او بر لزوم استفاده صحیح از منابع انسانی تاکید کرد و گفت: کشور ما تبدیل به جامعه‌ای شده که بهترین نیروهای خود را شناسایی و از آن‌ها استفاده می‎‌‌کند ولی سوال اینجاست که زمان در اختیار این نیروها چگونه مصرف می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تسهیل رفتار دستگاه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تربیت صحیح در خصوص مصرف منابع در اختیار نداشته باشیم مطمئنا تولیدات و دستاوردهای جدید ما دچار بدمصرفی خواهد شد و راندمان بهره‌وری کافی را به همراه نخواهد داشت.

اردکانیان گفت: وزارت نیرو در تلاش است تا با توجه به دوران فعلی کشور و شرایط و سیاست‌های دولت، اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه چشم‌انداز به سمتی حرکت کند که با برون سپاری وظایف و واگذاری‌های انجام داده، نقش خود را در یک ساختار چابک نظارت کننده و تسهیل کننده خلاصه کند و در جایگاه یک سازمان حمایت کننده از مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه رسانه ها در پرداخت به خبرهای حوزه انرژی باید تخصصی به این موضوع بپردازند گفت: گاهی برخی رسانه ها در انتشار خبرهای حوزه به اطلاعات تخصصی کمتر توجه می کند، برای نمونه تلفات انرژی در بخش توزیع متفاوت از تلفات عمومی بخش برق است.

رضا اردکانیان با بیان اینکه امسال شرایط ویژه و پیچیده ای در حال رخ دادن است افزود: از آنجایی که امسال نسبت به سال های گذشته هوا گرمتر و میزان بارش کاهش یافته چالش های بزرگی پیش روست و با رخ دادن تحریم ها مسائل پیچیده تر خواهد شد که باید در این میدان مرد عمل بود.

او با تاکید بر اینکه اصلاح تعرفه باید به گونه ای باشد که مصرف کننده از مرز تعرفه پرمصرف ها عبور نکند تصریح کرد: باید هزینه تعرفه به گونه ای باشد که بر رفتار پرمصرف ها اثر بازدارنده داشته باشد، ماهم تمایلی به دریافت هزینه پرمصرفی برق نداریم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه رسانه ها باید به صورت تخصصی به اخبار این حوزه نگاه کنند گفت: در برخی مواقع رسانه ها تلفات حوزه برق را منتشر می کنند این در حالی است که تلفات توزیع متفاوت از تلفات عمومی است.

رضا اردکانیان با اشاره به اینکه موضوع بهینه سازی مصرف برق از طریق تعرفه گذاری قابل اصلاح است افزود: هزینه پرمصرف ها باید به گونه ای باشد که مردم تمایلی برای پرداخت این میزان هزینه برای مصرف زیاد نداشته باشند، هرچند ما نیز تمایلی برای دریافت این هزینه را نداریم.

او با تاکید بر اینکه امسال شرایط بسیار خاص و پیچیده ای داریم تصریح کرد: از آنجایی که سال کم بارشی را پیش رو داریم و دمای هوا نیز بسیار گرمتر از گذشته است چالش های بسیاری پیش روست که با رخ دادن تحریم ها این شرایط پیچیده تر خواهد شد و باید در این میدان مرد عمل بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 964344

وب گردی

وب گردی