تنش های عربستان و کانادا ادامه دارد

منابع خبری عربستان اعلام کردند که تمامی بیماران این کشور برای ادامه درمان از کانادا به دیگر کشورها منتقل خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، با عمیق تر شدن بحران بین «کانادا» و «عربستان»، نه تنها روابط اقتصادی که تمام زمینه های همکاری دو کشور نیز تحت تاثیر این بحران قرار گرفته است. فهد بن ابراهیم التمیمی وابسته بهداشتی عربستان در کانادا اعلام کرد که در حال هماهنگی برای انتقال تمامی بیماران عربستانی از بیمارستان های کانادا به خارج از این کشور هستند.

التمیمی با اشاره به آغاز هماهنگی‌ها برای انتقال تمامی بیماران عربستانی از بیمارستان‌های کانادا به خارج از این کشور و توقف تمامی برنامه‌های درمانی در کانادا در راستای عمل به دستور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفت: ما تلاش می‌کنیم سلامت بیماران عربستانی که در کانادا در حال درمان بودند و تکمیل روند درمان آن ها را تضمین کنیم.

در همین راستا خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد: دو اتاق عملیات، یکی در مقر وزارت خارجه این کشور در شهر ریاض و دیگری در سفارت عربستان در کانادا جهت پیگیری امور شهروندان عربستانی مقیم این کشور از جمله دانشجویان و بیمارانی که در بیمارستان‌های کانادا تحت درمان هستند، جهت کمک به آنها و پیگیری آخرین تغییرات در پی تغییر موضع‌گیری ریاض نسبت به اوتاوا تشکیل شدند.

این در حالی است که تمام ماجراها از یک توییت شروع شد. توییتی که 20 میلیارد دلار ضرر بین المللی به همراه داشت.

توئیت « کریستیا فریلند »، وزیر امور خارجه «کانادا» در مورد دستگیری فعالان مدنی در «عربستان»، با خشم مقامات «ریاض» مواجه و باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین دو کشور شده است.

تصمیم «عربستان» سعودی برای متوقف ساختن روابط تجاری با «کانادا»، خرید 928 خودروی زرهی سبک و سنگین به ارزش 15 میلیارد دلار را نیز شامل شده است.

«عربستان» این خودروها را در زمان نخست وزیری «استفان هارپر»، در سال 2014 سفارش داده بود و کار ساخت آنها در سال 2014 در کارخانه «جنرال داینامیک» در استان «اونتاریو» شروع شده بود.

2 هزار و 470 نفر بیکار می شوند

فروش این خودروها در زمان خود باعث ایجاد بحث و جدل های فراوانی در «کانادا» شده بود.

کمپانی «جنرال داینامیک» برای تولید این خودروها 2 هزار و 470 نفر نیروی جدید استخدام کرده بود که با تصمیم «عربستان» برای متوقف کردن خرید، این افراد کار خود را از دست خواهند داد.

همچنین «عربستان» به 17 هزار و 272 دانشجو و خانواده هایشان دستور داده است که «کانادا» را ترک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964379

وب گردی

وب گردی