ماموریت آموزشی جنگنده اسپانیا ناتمام ماند

اشتباه جنگنده های اسپانیایی باعث نیمه کاره شدن ماموریت آموزشی آنان در استونی شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده اسپانیایی که در ماموریت نیروی هوایی ناتو در استونی شرکت کرده بودند به دلیل اشتباه یک خلبان در مورد شلیک یک موشک مجبور به ناتمام گذاشتن ماموریت خود شدند.

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که پس از شلیک اشتباه یک موشک بر فراز استونی در جریان وزارت دفاع اسپانیا با اعلام این که این رویداد سه‌شنبه بعدازظهر و در منطقه‌ای واقع در جنوب غرب استونی هم مرز با روسیه رخ داده اعلام کرد: یک جنگنده یورو فایتر اسپانیا مستقر در لیتوانی به اشتباه موشکی را شلیک کرد که البته هیچ آسیب یا خسارتی به بار نیاورد.

این وزارتخانه همچنین آورده است: این موشک هوا به هوا به هیچ جنگنده یا هواپیمایی برخورد نکرد. وزارت دفاع تحقیقاتی را برای یافتن علت دقیق این رویداد آغاز کرده است.

وزارت دفاع اسپانیا در ادامه این بیانیه خود آورده است: دو جنگنده یورو فایتر اسپانیا به همراه دو فروند جت میراژ 2000 فرانسه در ماموریتی آموزشی در این کشور حوزه بالتیک حضور داشتند و پس از وقوع این رویداد به پایگاهشان در شمال لیتوانی بازگشتند.

براساس گزارش رسانه‌های اسپانیا این موشک شلیک شده 10 کیلو مواد انفجاری داشته و در صورت وقوع چنین رخدادهایی طوری طراحی شده که خود به خود در آسمان منهدم می‌شود.

نخست وزیر استونی نیز در پیام فیس‌بوکی خود گفت که در نتیجه این رخداد کسی آسیب ندید و آن را به شدت تاسف بار خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964403

وب گردی

وب گردی