آمریکا دنباله رو بریتانیا در حق کشی فلسطینیان است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی نشستی با عنوان «پیامد های قانون قومیت رژیم صهیونیستی بر معادلات داخلی و بیرونی فلسطین » در محل رسانه های دانشگاه آزاد، اعلام کرد که حمایت بریتانیا در ابتدا و حمایت های کنونی آمریکا باعث گردن کشی های اسرائیل در مورد فلسطینیان شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشست خبری بررسی «پیامد های قانون قیومیت رژیم صهیونیستی بر معادلات داخلی و بیرونی فلسطین» با حضور «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد.

ابوشریف در ابتدا اعلام کرد که مساله فلسطین دارای یک شکل کلی است و به بیان تاریخچه ورود و جنایات این رژیم علیه این مردم پرداخت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت که طرح صهیونیست، استعماری بوده که با کمک کشورهای بزرگ از جمله بریتانیا اجرایی شد. کمک های بریتانیا به جنبش صهیونیست در ادامه با بیانیه بالفور همراه بود. این بیانیه حق مردم فاسطین را سلب و آن ها را مجبور کرد تا به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. در واقع فلسطین اول به اشغال انگلیس درآمد و بعد زمینه را برای جنایات رژیم صهیونیستی فراهم کردند.

ابوشریف اظهار داشت:« قرار بود فلسطین به گونه ای آماده حکومت برخود باشد اما انگلستان نقش بدی را در این بین ایفا کرد و به عبارتی «گوشت را به گربه سپردند». این کشور برای جلوگیری از شورش فلسطینیان تعداد زیادی نظامی را به آنجا آورد. در این بین جمعیت یهود که ابتدا ۱۴۰۰۰ نفر بود به ۶۸۰۰۰ افزایش یافت و انگلیس که ماموریت خود را انجام داده بود از فلسطین خارج و آنجا را به صهیونیست ها سپرد.»

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این نشست با اشاره به اخراج فلسطینیان در سال 1948 و از بین رفتن حدود ۵۳۰ شهر و روستا با تشکیل این رژیم جعلی، اظهار داشت که مجمع عمومی سازمان ملل متحد به صهیونیست ها کمک کرد تا این جنایات انجام شود.

ابوشریف افزود در زمان تشکیل این رژیم در این سال قوانینی وضع شد که یکی از آن ها به تمام یهودیان حق بازگشت به فلسطین را داده و به همه آنان شناسنامه اسرائیلی می داد در حالیکه این قانون برای فلسطین فرق داشت و حتی قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل نیز در مورد آن اجرا نشد.

وی با اشاره به چهره خبیث صهیونیست ها اظهار داشت که این رژیم در ابتدا خود را دموکراتیک جا زد و اعلام کرد ک بقیه هم مانند یهودیان حق دارند در این سرزمین زندگی کنند و اکنون پس از ۷۰ سال چهره اصلی خود را نمایان ساخته است.

این نماینده در مورد قانون قیومیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس این قانون حاکمیت و شهروندی کاملا به دست یهودیان داده شد و فلسطینیان در مورد آن حقی ندارند و تنها مقیم محسوب می شوند. اگرچه این قانون برای آن ها زیانبار است و چهره بدی از آن ها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در مورد علت های مضر بودن این قانون برای یهودیان گفت:«بیشتر بودن تعداد فلسطینیان نسبت به یهودیان مشکل اسرائیل بود که برای خلاصی از آن مساله دو دولت برای دو ملت را پیشنهاد دادند که انجام نشد. دومین راه حل اعطای حق کامل به یهودیان بود که انجام شد و فلسطینیان را مجبور کردند تا به مرور مهاجرت کنند و با اخراج برخی دیگر در پی حل مساله جمعیتی بودند که همه این ها با آمادگی فضای بین المللی صورت گرفت.»

ابوشریف اظهار داشت: در این بین نقش پر رنگ آمریکا و حمایت کامل از این رژیم باعث افزایش جنایاتش شده است. در حال حاضر گروهی که دولت ترامپ را هدایت می کنند همه اول یهودی هستند تا آمریکایی، مانند کوشنر و گرینبلات یا سفیر آمریکا در اسرائیل. بنابر این تیم ترامپ یهودی صهیونیستی است که راستگرایی و افراط گرایی را بر آمریکایی بودن ترجیح می دهند.

از نظر وی پارامتر کمکی دیگر به این مساله کشورهای عربی و اسلامی مانند ولیعهد های امارات و عربستان و حمایت های آنان از اسرائیل، بودند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود این قانون در راستای معامله قرن صورت گرفته و طرحی صهیونیستی برای خدمت به خودشان است زیرا با توجه به جمعیت فلسطینی که خارج از این سرزمین زندگی می کنند با بازگشتشان، جمعیت داخل به 14 میلیون فلسطینی خواهد رسید که از تعداد یهودیان بیشتر می شود. توطئه بعدی تلاش برای از بین بردن موجودیت فلسطین بود که با از بین بردن حق باز گشت سعی در به هدف رساندن آن داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامد دیگر مربوط به خشم 20 درصد جامعه غیر یهودی اسرائیل است که «دروزی» ها از آنان هستند و به عنوان یگان ها و فرماندهان ارتش در حال فعالیت برای این رژیم هستند. با وجود این قانون همه آن ها تنها به یک مقیم تبدیل خواهند شد که این مساله قطعا درگیری هایی را بین رژیم صهیونیستی با کسانی که شناسنامه اسرائیلی دارند به وجود خواهد آورد.

در واقع در گذشته این رژیم با انتفاضه غزه به راحتی برخورد می کرد اما الان با کسانی رو به روست که خود اسرائیلی هستند و این مساله به ضرر آن هاست.

ابوشریف در خاتمه با اشاره به سطح بالای تحصیلاتی جامعه فلسطینی اعلام کرد که مقابله با این قشر برای اسرائیل کار آسانی نخواهد بود.

وی از تمام مسلمانان و اعراب خواست تا با یکدیگر متحد شوند تا این رژیم نتواند به خواسته های خود در مورد این طرح برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964417

وب گردی

وب گردی