تاکید بر نقش «اقتصاد فرهنگ» در چهارمین جشنواره فیروزه

مدیرکل اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دبیر جایزه فیروزه از توجه به نقش «اقتصاد فرهنگ» در ارتقای تولید ملی در چهارمین جشنواره فیروزه خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فریدونی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ١٣٩٧ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و نظر به اینکه این جایزه در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است، دبیرخانه جایزه فیروزه در نظر دارد چهارمین دوره این جایزه را با محوریت اقتصاد فرهنگ و نقش کالاهای فرهنگی در ارتقای تولید ملی برگزار نماید.

فریدونی ادامه داد: پیرو مصوبات جلسه شورای سیاست‌گذاری که با حضور معاون امور فرهنگی برگزار شد، چهارمین دوره جایزه فیروزه در چهار موضوع اصلی برگزار می‌شود: اسباب بازی و سرگرمی، نوشت افزار، هدایای فرهنگی و هنرهای سنتی کاربردی و کالاهای فرهنگ محور خانواده.

دبیر جایزه فیروزه با اشاره به اینکه انتخاب هر یک از این موضوعات حاصل بررسی‌های دقیق و کسب نظر از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه بوده است، خاطر نشان کرد: دارا بودن مخاطب زیاد در جامعه، تاثیرات بسزای فرهنگ بر سبک زندگی و نیز گردش مالی قابل توجه این محصولات موجب شد تا به عنوان موضوعات این دوره جایزه فیروزه انتخاب شوند.

فریدونی با تاکید بر صادرات فرهنگی در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از سرفصل‌های برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادرات کالاهای فرهنگی به خارج از کشور است. از این رو در قالب بخش پژوهش جایزه فیروزه و با بهره‌گیری از نظرات تولیدکنندگان و نیز کارشناسان و متخصصان این حوزه در حال بررسی و آماده سازی مقدمات تحقق این امر هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های معاونت امور فرهنگی حمایت از فناوری‌های فرهنگی و ایده‌های خلاقانه فرهنگ محور است که امیدواریم در قالب بخش پژوهش جایزه فیروزه، ظرفیت‌ها و استعدادهای این حوزه را شناسایی کنیم تا حمایت‌های لازم از آنان به عمل آید.

چهارمین دوره جایزه فیروزه در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

کد خبر: 964420

وب گردی

وب گردی