«سروش صحت»  دبیر هنری جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون شد

سروش صحت طی حکمی به عنوان دبیر هنری بیست و یکمین «جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان رییس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در این حکم به سوابق، تجربیات و توانایی‌های صحت اشاره کرده و نوشته است: قصه‌گویی به عنوای یک رسم کهن، راهی برای ارتباط مناسب میان اعصار و نسل‌ها و انتقال سینه به سینه فرهنگ، رسوم، آداب، درس‌ها و عبرت‌هاست؛ راهی برای سهیم کردن دیگران در شیرینی‌ها، موفقیت‌ها و دست‌آوردهای زندگی.

در ادامه این حکم آمده است: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با موضوع «قصه زندگی من» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. انتظار می‌رود با یاری جستن از خداوند متعال و بهره‌گیری از اندوخته‌های علمی و تجربی، ضمن همکاری مؤثر با شورای سیاست‌گذاری در تحقق اهداف این جشنواره، اهتمام ویژه داشته باشید.

بر همین اساس، تلاش برای افزایش سطح کیفی جشنواره به لحاظ هنری و محتوایی، شناسایی و کشف استعدادهای درخشان و بهره‌گیری از تجارب پیش‌کسوتان قصه‌گویی، تلاش برای گسترش فرهنگ قصه‌گویی و مشارکت شهروندان ایران زمین، ایجاد زمینه‌های تنوع بخشی به روش‌های اجرا، توجه به قصه‌گویی خلاقانه و ایجاد فرصت یادگیری و انتقال مهارت‌ها و فنون قصه‌گویی، از جمله مواردی است که زمردیان در این حکم بر آن تأکید کرده است.

در عین حال، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و تجربیات بزرگان عرصه قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کشور و ایجاد زمینه رقابت پویا و مؤثر در حوزه بین‌الملل با مشارکت قصه‌گویان حرفه‌ای از دیگر مواردی است که رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سروش صحت خواسته است.

صحت یکی از اعضای پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان است و سال‌هاست که به عنوان یکی از اعضای فعال کتابخانه مرجع کانون به شمار می‌رود.

او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تئاتر و تلویزیون، نویسنده و یکی از فعالان ادبی است.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زمستان سال 1397 برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

کد خبر: 964421

وب گردی

وب گردی