ارتقاء مهارت های زندگی سربازان در کنار آموزش های نظامی

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با حضور در برنامه «پرانتز باز» از برنامه های سازمان نظام وظیفه برای ارتقای مهارت های زندگی سربازان سخن گفت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص فرایند نحوه تعیین محل خدمت سربازی بیان داشت: ثبت نام از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود که یک سری اولویت ها در آن لحاظ شده است از جهت اینکه فرد متأهل است یا مجرد دارای فرزند است یا نه، نوع مهارت ها و توانمندی هایی که دارد. بر همین اساس برای متاهلین شرایط ویژه ای را پیش بینی کرده ایم که در هر زمانی و در هر شرایطی به ما مراجعه بکنند چه وارد خدمت شده باشند و چه هنوز توزیع نشده باشند ما برای این ها امتیازاتی را در نظر می گیریم.

در خصوص میزان حقوق دریافتی سربازان گفت: حقوق سربازی برای افراد دارای مدرک دیپلم حدود 130 تا 140 هزارتومان است. اما از آنجا که این مبلغ کفاف هزینه های رفت و آمد سربازان را نمی دهد ما برای یک سری از رفت و آمد ها در طول یک سال پیش بینی های لازم را کرده ایم مثلا وقتی فردی اعزام می شود ایاب و ذهاب ش تا پادگان به عهده ما است. یا در خیلی از موارد هزینه بلیت رفت و آمد به عهده ما است ولی قاعدتا همه ی این پرداختی ها توسط ما انجام نمی شود اما تلاش ما این است که هزینه ها را به نوعی تامین کنیم. و هر سال هم دارد بهبود پیدا می کند. سه چهار سال پیش مبلغ دریافتی سربازان 30-40 هزار تومان بود. ولی الان توانسته ایم یک مقدار ارتقا بدهیم. در حال حاضر هم بخشی از سربازها بین 300 تا 400 هزارتومان دریافت می کنند. منتها ما بیمه شان تامین اجتماعی را خیلی گسترش دادیم. الان در این زمینه هیچ خرجی ندارند.

وی درباره آموزش مهارت های زندگی در کنار آموزش های نظامی گفت: در مدت 21 ماهی که ما در خدمت شان هستیم آموزش های مختلفی را به آن ها می دهیم. شرایط را طوری فراهم کردیم که افراد بتوانند در مهارت های مختلف کسب تجربه کنند. یک عده تجربه دارند اما مدرک ندارند آن ها تبدیل می شود به مدرک. یک سری هستند اصلا تجربه ندارند. این ها می توانند در یکی از موقعیت های مهارتی قرار بگیرند و کار بکنند.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و هفت دبیرخبر نوجوان در روزهای دوشنبه و جمعه ساعت 71 روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، محمد میرزا زاده ساناز احسانی، زهرا محبوب، فاطمه رضاپور و محیا شفاعت.

انتهای پیام//

کد خبر: 964434

وب گردی

وب گردی