«متن و حاشیه» دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت

از متن تا حاشیه اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، بسته خبری گروه دانشگاه ایسکانیوز است که در پایان هر هفته منتشر می‌شود.

گزارش پیش رو منتخب اخبار و حواشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این هفته است که توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) تهیه شده است.

جشن روز خبرنگار در کنار خانواده های نیازمند

به مناسبت روز خبرنگار، جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه های دانشگاه آزاد و سایر رسانه های ارتباط جمعی در مناطق محروم حضور یافته و جشن روز خبرنگار را در کنار آن ها برگزار کردند.

این مراسم با حضور رئیس مرکز چاپ و انتشارات و سرپرست امور رسانه های دانشگاه آزاد، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران رسانه های دانشگاه آزاد و جمعی از خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در دانشگاه آزاد شرق تهران برگزار شد.

پس از این مراسم، افراد حاضر به همراه برخی از اعضای قرارگاه خیریه امام رضا (ع) در مناطق محروم قیامدشت حاضر شده و بسته های مواد غذایی را در اختیار خانواده های نیازمند قرار داده تا جشن روز خبرنگار را با آن ها سهیم باشند.

مراسم روز خبرنگار در تحریریه ایسکانیوز

در روز 17 مرداد ماه به مناسبت روز خبرنگار، مراسمی در تحریریه ایسکانیوز برگزار شد، در این مراسم دکتر رضا واعظی مدیر مسئول ایسکانیوز، ضمن سخنرانی به مناسبت این روز، از خبرنگاران تقدیر کرد.

پ.ن: این هم عکس، برای آن هایی که کنجکاو بودند تا با خبرنگاران تحریریه ایسکانیوز بیشتر آشنا شوند، حال بماند که کدام از آن ها، ذربین به دست گرفته و گزارش متن و حاشیه واحدهای دانشگاه آزاد را می نویسند.

دانشگاه آزاد یا دولتی؟ مسأله این نیست!

این روزها با اعلام نتایج کنکور، بحث انتخاب رشته بسیار داغ است، فقط کافی است به شبکه های اجتماعی مانند توییتر سری بزنید، با سیل سوالاتی مواجه خواهید شد که توسط داوطلبان مطرح شده است. برخی ها از زمان آغاز انتخاب رشته آزاد می پرسند، برخی می خواهند از ظرفیت رشته ها بدانند، برخی دیگر هم برای انتخاب دانشگاه و رشته مورد علاقه شان بر سر دوراهی مانده اند.

مواردی که پبش تر به آن اشاره شد، تنها بخشی از موضوعاتی است که کاربران در شبکه های مجازی آن را مطرح کرده اند. به عنوان مثال یکی از کاربران توئیتر با فرد دیگری در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی بحث کرده است. او در توییتر خود نوشته است: «نه تخصص دارن نه تحصیلات مرتبط، یا نه حتی تحصیلات درست و حسابی، فقط آدم را عصبی می کنند، دانشگاه آزاد مثلا سبزوار واقعا چگونه به خودش اجازه می دهد که در مورد حسابداری و مدیریت علامه بحث کند؟»

کاربر دیگری اینگونه پاسخ وی را داده بود: «در مورد نداشتن تخصص و تحصیلات مرتبط باشما موافقم؛ اما در مورد اینکه چون طرف دانشگاه سبز‌وار بوده پس اجازه اظهار نظر ندارد، باشما موافق نیستم. من در یک کنفرانس، یک دانشجوی دکتری ایرانی از برکلی دیدم که از دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول لیسانس گرفته بود.» خلاصه اش کنم، بازار بحث های این چنینی حسابی داغ است. در صورت تمایل برای خواندن ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

ویترین دانشگاه آزاد اسلامی

چندی پیش حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کردند: «متاسفانه بی توجهی به حجاب در دوره های مدیریتی گذشته و سهل انگاری مسئولان در این مورد، باعث کم رنگ شدن مسئله حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی شده است.»

قتل استاد دانشگاه آزاد اسلامی

تیتر خبر این بود: «استاد دانشگاه آزاد با چاقو به قتل رسید» در خبر اعلام شده بود استاد دانشگاه آزاد اسلامی، در منزل خود واقع در غرب تهران، با ضربه چاقو به قتل رسیده است. گویا این اتفاق در ساعت 23:30 پانزدهم مرداد ماه، به اطلاع مأموران کلانتری 141 شهرک گلستان رسیده و اعلام شده بود مرد 61 ساله‌ای در طبقه اول یک ساختمان به قتل رسیده است.

بررسی‌های اولیه نشان داد ساکنان ساختمان محل وقوع قتل از بوی تعفنی که از طبقه اول ساختمان به مشام می‌رسید، شاکی شده و مراتب را به پلیس اعلام کرده بودند، مأموران با حضور در محل حادثه و ورود به خانه، با جسد بی‌جان مقتول درحالی که آثار خون خشک شده کنار جسد وجود داشت، مواجه شده بودند.

تحقیقات تکمیلی نشان داد جسد متعلق به استاد دانشگاه آزاد یکی از واحدهای اطراف پایتخت است و با اصابت جسم نوک‌تیز به قفسه‌سینه‌اش به قتل رسیده، مقتول دارای دکتری مدیریت بازرگانی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد نیز بوده و در خانه‌اش به تنهایی سکونت داشته است. کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی اولیه جسد اعلام کردند حدود 36 ساعت از قتل می‌گذرد.

شواهد نشان داد که درهای ورودی منزل مقتول سالم بوده و تخریبی صورت نگرفته است به همین دلیل کارآگاهان این احتمال را دادند که عامل یا عاملان این قتل با مقتول آشنایی داشته‌اند، همچنین آثار به هم‌ریختگی وسایل داخل خانه مشهود بود. جسد مقتول برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

مدرک تحصیلی احمدی نژاد باطل شد

محمدرضا احمدی نژاد که اخیرا به عنوان شهردار کرج منصوب شده بود، در پایان نامه ی خود تخلف کرده و از یک طرح شهرداری برای انجام پایان نامه خود کپی برداری کرده است.

شهردار فعلی کرج که در یکسال اخیر چهارمین گزینه ی شورای شهر برای شهردار شدن بود؛ مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه آزاد اسلامی کرج اخذ کرده است اما اعتبار علمی او در این روزها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

محمدرضا احمدی نژاد اکنون به عنوان متقلب و سارق علمی شناخته می شود اما در این خصوص برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج در گفت و گو با فارس با تأیید کپی بودن موضوع پایان نامه ی شهردار کرج گفته است: احمدی نژاد می‌تواند بار دیگر واحد پایان‌نامه را اخذ کرده و با ارائه موضوع جدید به تحقیقات خود ادامه دهد و در جهت اتمام تحصیلات تکمیلی خود در موعد مقرر دانشگاه، به دفاع از پایان‌نامه خود بپردازد.

درست است که حکم شهردار کرج قطعی نشده و حق اعتراض دارد اما نحوه ی برخورد رئیس دانشگاه آزاد کرج به نوبه ی خود جای تأمل دارد! چون در این خصوص، انگشت اتهام را باید به سوی دانشگاه آزاد اسلامی کرج نیز نشانه گرفت که با سهل انگاری و عدم نظارت کافی اجازه ی تصویب و دفاع این پایان نامه را صادر کرده است و با محرز شدن تخلف، همگان انتظار برخورد قاطع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج را دارند نه مسامحه و سازش.

خوب های دانشگاه

17 مرداد ماه، خبر ایجاد شهرک فناوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی بافق منتشر شد. حسین‌علی لازمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در این باره گفت: طرح شفا جزو برنامه‌هایی است که با توجه به زمین موجود، ظرفیت‌های منطقه و بحث‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌های اولیه می‌تواند مورد مناسبی در راستای درآمدزایی واحد بافق باشد. با توجه به ظرفیت‌های در حال توسعه معدنی، صنایع منطقه و به منظور توسعه مراکز تحقیقاتی از سال گذشته مرکز تحقیقاتی بافق را راه‌اندازی کردیم.

سه شنبه، 16 مرداد ماه بود که خبر ابداع دستگاه آبیاری زیرسطحی با خطایابی اتوماتیک توسط محقق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویینزهرا روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت. مهدی محرم پور محقق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در زمینه دستگاه آبیاری زیرسطحی با خطایابی مکانیکی و اتوماتیک گفت: این طرح نخستین سیستم هوشمند خطایابی شبکه آبیاری در سراسر دنیا است که بیش از 70 درصد نسبت به روش‌های غرقابی و بیش از 35 درصد نسبت به روش‌های قطره‌ای موجود، مصرف آب را کاهش می‌دهد.

محمدرضا قربانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اقلید در 16 مرداد ماه از برپایی ایستگاه سلامت برای عشایر مناطق محروم شهرستان اقلید خبر داد و گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اقلید به مدت 10 روز از 24 تیر به مناطق محروم شهرستان اقلید فارس اعزام شدند. از جمله اقدامات این گروه می توان به گرفتن تست قند خون، مشاوره‌های پزشکی و دندانپزشکی، برگزاری کارگاه‌ هایی در مورد اعتیاد و آموزش بهداشتی، عفاف و حجاب، مهدویت، مسابقات ورزشی و پیاده‌روی خانوادگی اشاره کرد.

محمود عامریون رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در 15 مرداد ماه از توسعه و تجهیز آزمایشگاه این بیمارستان به دستگاه ویتروس به منظور انجام آزمایش‌های تخصصی و هورمونی خبر داد و گفت: این دستگاه از شرکت نیماپویش به صورت امانی در اختیار این بیمارستان قرار گرفته و از پیشرفته‌ترین و بروزترین تجهیزات دنیا است و می‌تواند روزانه پاسخگوی بیش از 100 بیمار باشد.

دبیرخانه دائمی مشروطه‌پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در روز 14 مرداد ماه گشایش یافت.عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از افتتاح دبیرخانه دائمی مشروطه‌پژوهی همزمان با برگزاری همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران در این دانشگاه خبر داد.

آن هایی که در میان ما نیستند...

دکتر مجتبی ایزدی عضو سابق هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در هفته گذشته دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/

کد خبر: 964476

وب گردی

وب گردی