مجوز واردات کاغذ تا سقف 25 هزار تن صادرشد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین ، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : به منظور جلوگیری از جابجایی تعرفه و دقت نظر در واردات کاغذ گلاسه ، واردات این نوع کاغذ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سقف 25 هزار تن مطابق فرآیند تعیین شده انجام می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا کلامی بجستان با بیان اینکه کارگروه رصد و پایش بازارکاغذ از آذرماه سال 96 به طور مستمر موضوعات مرتبط با تامین وتنظیم بازار را رصد می کند افزود : با بررسی های انجام شده در خصوص واردات سایر کاغذها و مقوا تحت تعرفه کاغذ و مقوای گلاسه و تخلفاتی در زمینه اظهار خلاف گمرکی ، بلافاصله تصمیم گرفته شد تا با همکاری سازمانهای مسوول راهکارهای پیشنهادی جهت جلوگیری از تخلفات گمرکی و جابجایی تحت تعرفه دیگر ( اظهار خلاف گمرکی ) اقدام کنیم.

او میزان نیاز کاغذ گلاسه را بالغ بر 25 هزار تن برآورد کرد و افزود : علی رغم این نیاز ، میزان واردات کاغذ گلاسه به کشور به میزان 155 هزاز تن بیانگر دگر اظهاری و جابجایی تعرفه بوده لذا به منظور جلوگیری از این امر مقرر گردید تا پایان سال 97 تا سقف 25 هزار تن کاغذ گلاسه با نرخ ارز مبادله ای مجاز به واردات باشد و مابقی در صورت تقاضای بیشتر از سقف مذکور با ارز متقاضی از ردیف تعرفه های مربوطه اقدام گردد .

کلامی تصریح کرد : به منظور جلوگیری از جابجایی تعرفه و دقت نظر در واردات کاغذ گلاسه وارادات این نوع کاغذ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سقف 25 هزار تن مطابق فرآیند تعیین شده انجام می پذیرد.

او ادامه داد : متقاضی در خواست ثبت سفارش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت و به صورت سیستمی از طریق سامانه مذکور صدورمجوزها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته و طبیعتاً پس از انجام بررسیهای لازم با همکاری انجمن واردکنندگان در صورت تایید مراتب را سیستمی به سامانه ثبت سفارش و سامانه جامع تجارت منعکس کرده و مابقی فرایند طبق روال مربوطه تا سقف مذکور اقدام می شود.

به گفته کلامی مقرر گردید گمرک ج.ا.ا انواع کاغذ به شماره تعرفه های مشخص را در مسیر قرمز قرار داده و فهرست واردکنندگان کاغذ و مقوا تحت تعرفه های تعیین شده در سال 95و 96 را با ذکر نوع کاغذ و مقوا به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964490

وب گردی

وب گردی