برگزاری مراسم بزرگداشت «فرزند امام»

به مناسبت سی امین سال شهادت سید عارف حسین حسینی از فعالان عرصه فرهنگی و رهبر سابق شیعیان پاکستان که ارادت خاصی به رهبر و انقلاب جمهوری اسلامی ایران داشت، مراسم بزرگداشتی در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سید عارف حسین حسینی (۱۳۲۰، پاراچنار)، رهبر سابق شیعیان پاکستان است که در جریان فعالیت‌های دینی و فرهنگی و به جهت نشر و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در میان مسلمانان پاکستان، توسط افراطیان این کشور ترور شد.

حسینی در ایام اقامت در نجف در کنار شخصیت‌های مبارز قرار گرفت. اولین آشنایی وی با آیت‌الله خمینی بود. این آشنایی آغاز تحول فکری و سیاسی در زندگی او شد. وی به دلیل شرکت در فعالیت‌های انقلابی و شرکت در تظاهرات، در اعتراض به ظلمی که نسبت به آیت الله حکیم اعمال می‌شد، دستگیر و حدود یک ماه زندانی و سپس توسط بعثی‌ها از عراق اخراج گردید.

پس از اخراج از عراق به پاکستان رفت و به فعالیت‌های علمی - سیاسی پرداخت. وی در این مدت در بین مسلمانان پاکستان نفوذ گسترده‌ای پیدا نمود. در سال ۱۳۵۳ دوباره جهت فراگیری بیشتر علوم اسلامی، راهی نجف شد و با ندادن اجازه ورود به کشور عراق، ناگزیر مقیم حوزه علمیه قم گردید.

حسینی در قم در کنار تحصیل به فعالیت‌های سیاسی نیز مشغول شد. ورود وی به حوزه علمیه قم همزمان با گسترش نهضت روحانیت در ایران بود. او در تظاهرات شرکت می‌کرد و دیگر طلاب پاکستانی ساکن حوزه علمیه قم را نیز ترغیب می‌نمود. بدین جهت بود که طلاب غیر ایرانی، به خصوص طلاب پاکستانی، تحت مراقبت شدید ساواک قرار گرفتند. به همین سبب عارف حسینی پس از شناسایی، دستگیر و از ایران اخراج شد.

حسینی پس از ورود به پاکستان برای بیداری توده‌های پاکستان به تبلیغات علیه شاه ایران پرداخت و از نهضت خمینی در ایران حمایت کرد. وی خمینی را به عنوان ولی امر مسلمانان و رهبر جهان اسلام برای مسلمانان پاکستان معرفی می‌کرد و در حرکت‌هایی که مردم را با خود همراه می‌ساخت به همراهی با حرکت خمینی پرداخت.

وی برای شروع تحول فرهنگی - سیاسی در ساختار جامعه پاکستان اقداماتی انجام داده و به تبلیغات علیه ضیاءالحق حاکم پاکستان پرداخت.

عارف حسینی پس از دستگیری مفتی جعفر حسینی فعالیت خود را شدت بخشید. وی پس از انتخاب به رهبری، قلمرو فعالیت‌های انقلابی خود را گسترش داد. وی محو مفاسد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در پاکستان در یک حرکت بنیادی در بافت کلی جامعه پاکستان می‌دانست و از این جهت انقلاب اسلامی در پاکستان را شبیه انقلاب اسلامی ایران، تنها راه حل بر خورد با مشکلات به حساب می‌آورد .

رابطه دوستانه شهید حسینی با رهبران جمهوری اسلامی حکایت از وفاداری وی نسبت به انقلاب اسلامی ایران دارد. می‌توان گفت عارف حسین حسینی زبان گویای انقلاب اسلامی در شبه قاره هند بود که در سال 1367 توسط گروه های تندرو پاکستانی در این کشور ترور شده و به شهادت رسید.

به مناسبت بزرگداشت این شخصیت بزرگ، همایش بین المللی فردا در تهران برگزار می شود.


کنگره جهانی بزرگداشت سرداران شهید مقاومت با عنوان «فرزند امام» در نکوداشت علامه شهید «سید عارف حسین حسینی» فردا پنج شنبه برگزار می‌شود.
در این همایش که به همت ستاد مردمی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام و با مشارکت کنگره سرداران شهید مقاومت و موسسه العارف برگزار می شود، خانواده شهید حسینی و جمعی از دوستان و هم رزمان وی حضور خواهند داشت.
همچنین قرار است در این مراسم که همزمان با سی امین سالگرد شهادت علامه حسینی برگزار می شود از خانوده وی تقدیر به عمل آید.

پخش چند نماهنگ درباره زندگی و اقدامات شهید عارف حسینی و اجرای گروه سرود جوانان پاکستان از دیگر بخش های این همایش است.
همایش فرزند امام پنج‌شنبه 18 مرداد از ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 964499

وب گردی

وب گردی