اسرائیل از ورود سوخت به غزه ممانعت می‌کند

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد از رژیم اسرائیل خواست اجازه ورود سوخت به نوار غزه برای ادامه فعالیت بیمارستان‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب را بدهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جیمی مک گولدریک»، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (UN)، از رژیم اسرائیل خواست برای پاسخگویی به مصارف اورژانسی در «نوار غزه»، اجازه ارسال سوخت به این منطقه را بدهد.

« گولدریک»، اعلام کرد محدودیت های اعمال شده برای ورودی سوخت به غزه، توسط رژیم اسرائیل، یک عمل خطرناک است که باعث ایجاد مشکلات جدی برای مردم غزه شده است.

« گولدریک»، اعلام کرد که زندگی دو میلیون نفر که نیمی از آنها کودکان است،در معرض خطر است. او همچنین تاکید کرد که فلسطینی ها در غزه، از نیازهای اساسی و ضروری برای زندگی محروم هستند. بیمارستان ها، شبکه آب و فاضلاب، ژنراتورها و سایر مراکز خدماتی برای ادامه فعالیت به 60 هزار لیتر سوخت نیاز دارند.

«گولدریک» اشاره کرد که از 132 تاسیسات شبکه آب غزه 40 فقره از آنها تنها دو روز سوخت جهت ادامه کار دارند و 1 میلیون و 200 هزار فلسطینی با خطر آلودگی فاضلاب و کمبود آب مواجه هستند. بیمارستان ها نیز فقط 3 روز سوخت برای ادامه کار دارند.

با حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۱۴، تنها نیروگاه غزه از کار بازایستاد و ژنراتور نیروگاه آسیب دید و منبع سوخت آن نیز به آتش کشیده شد و جریان برق آن به کلی قطع شد و شمار زیادی غیرنظامی کشته شدند. در این زمان، سران برخی کشورها نسبت به سکوت سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کردند.

کد خبر: 964518

وب گردی

وب گردی