حربه تحریم آمریکا نخ نماست/جای نگرانی برای تامین قطعات خودرو نیست

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ما در هیچ جای دنیا محدودیت نداریم غیر از آمریکا؛ آمریکایی ها از یک حربه ای استفاده می کنند که نخ نما شده است و فقط وقت خودشان را تلف می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که الان به وجود آمده این محصول با داشتن موتور بسیار قوی کامینز که 408 اسب بخار قدرت دارد، در واقع محصول تک محور 44 تنی مطابق با استانداردهای جهان بسیار؛ بسیار این محصول، محصول به روزی است و امیدواریم که بتواند نقش خودش را در ناوگان تجاری ایران و خاورمیانه به خوبی ایفا کند.

او در پاسخ به سوال مبنی براینکه آیا محدودیتی با فعالیت چینی ها بخاطر تحریم‌ها داریم؟ گفت: ما در هیچ جای دنیا محدودیت نداریم غیر از آمریکا؛ آمریکایی ها از یک حربه ای استفاده می کنند که نخ نما شده است؛ این حربه تحریم نخ نماست و فقط وقت خودشان را تلف می کنند. بنده در جای دیگر هم عرض کردم تمام دنیا آمریکا نیست و با این محصول به ایران و ایرانی نشان دادیم که بسیاری از کشورهای دنیا راضی و خوشنود وآماده کار با ما هستند و این محصول محصولی است که متخصصان، راننده ها استفاده می کنند و همه موید این است که بهترین و به روز ترین محصولات روز دنیاست.

او در خصوص تعیین تلکیف خودروهایی که در کف کارخانه هاست افزود: ما در سایپا یک قطعه ای را داشتیم که کسر داشته که سه روز گذشته چیزی حدود 8 هزار دستگاه از این کسری ها جمع شده است و فکر می کنم که انشالله تا آخر ماه تمام کسری خودرویمان جبران شود.

جهرودی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعهداتی که به مردم دادید آیا قطعه تا پایان سال دپو شده دارید؟ گفت: هیچ جای نگرانی وجود ندارد بعضی از خودروسازها کم لطفی کردند و به هرحال به یک نحوی به آینده تجاری خودشان با ایرانیان پشت کردند و بهرحال روی آنها محدودیت داریم ولی برای تمامی خودروهای دیگر هیچ مشکلی برای تامین وجود ندارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: تمام تعهداتی که داریم بغیر از یکی دو مورد خودروسازانی بودند که سالیان سال بازار ایران را مرتفع کرده بودند متاسفانه به راحتی ما را ترک کردند؛ مابقی هم CKD و SKD ها موجود است به لطف خدا هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه فرصت پسابرجام یک موقعیت خوبی برای تکمیل بحث پلتفرم ها که مسئله اساسی و اصولی در سایپا بود این موضوع به کجا رسید؟ آیا توانستیم اقدامات عملی در این راستا انجام دهیم؟ اظهار کرد؟ شما ملاحظه فرمودید که ما طی یکماه گذشته تقریبا از یک خودروی صددرصد ایرانی که کار مهندسان و متخصصان ایرانی بوده رونمایی کردیم که این خودرو با استفاده از استانداردهای بسیار بالا ساخته شده است. عرض کنم که ما تبحر قدرت اجرایی مهندسان‌، تکنسین ها و کارگران را در یک جا به مردم ایران در شهر شیراز نشان دادیم که بهرحال خودرو را رونمایی کردیم و امیدواریم که این مسیر ادامه پیدا کند و در آینده نزدیک خواهید دید که زیر بار همین تحریم هم سایپا محصولات جدید دیگری را به ملت عزیز ایران معرفی خواهد کرد.

او در خصوص قیمت بالای پراید111 گفت: یک حجم عظیمی از نقدینگی وجود دارد که این حجم عظیم یک روز وارد بازار طلا می شود طلا را جابجا می کند؛ همینطور در بازار ارز و دلار و غیره ما و ایران خودرو تمهیداتی را که در نظر گرفتیم که سایت‌مان را به صورت مکرر برای نیازمند واقعی باز می کنیم . مثلا یکی از محصولات ما که سفته بازیش بسیار بالا بود، علیرغم اینکه ما توان نقد فروشی را داشتیم 5 میلیون تومان از این محصول را نگه داشتیم و پلاک اجباری کردیم که سفته بازی را از آنها خارج کنیم. این سیاست ها را ادامه خواهیم داد جلوی سفته بازی را در بازار خودرو خواهیم گرفت.لیکن در نظر داشته باشید که حجم بزرگی از نقدینگی در جامعه رها شده است کسی که نیازمند واقعی است ما به اندازه نیاز واقعی جامعه تولید داریم و به همان اندازه کاور می کنیم و پوشش می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964521

وب گردی

وب گردی