رشته «مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون» را چقدر می‌شناسید؟

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در 6 رشته مقطع کارشناسی از جمله مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون دانشجوی بدون آزمون می‌پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ در 6 رشته تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجوی بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی اقدام می‌کند که یکی از آنها، رشته «مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون» است.

رشته مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون در مقطع کارشناسی، یک رشته بین رشته‌ای است که با هدف تربیت مدیر برای ایجاد صنایع خلاق در حوزه تولید، طراحی، توزیع، صادرات و بازاریابی مبلمان و دکوراسیون و به منطور تربیت نیرو در حوزه‌های تجاری، صنعتی و آکادمیک طراحی شده است.

دانشجویان رشته مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون در دو حوزه مدیریت و طراحی و شناخت صنعت مبلمان و دکوراسیون در برای هدفگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و هدایت در کنترل فرآیندهای مرتبط با این صنعت مطالعه و تحقیق خواهند کرد.

محتواهایی که دانشجویان رشته مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون می‌گذارنند از یک سو شامل دوره‌هایی در حوزه هنر و طراحی و شناخت مواد و تجهیزات مرتبط با این صنعت است و از سوی دیگر محتواهای حوزه‌های بازاریابی، حسابداری و مدیریت استراتژیک را دربرمی‌گیرد.

دروس عمومی این رشته مطابق با رشته‌های مدیریت است و در دروس پایه نیز با دروس پایه رشته مدیریت صنعتی همپوشانی دارد. دروس اصلی آن تلفیقی از دروس دوره‌های مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی و طراحی صنعتی است و دروس اختصاصی این رشته با رشته‌های مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، صنایع چوب، معماری، نساجی و طراحی صنعتی همپوشانی دارد.

از فارغ‌التحصیلان این رشته انتظار می‌رود با جذب در بدنه صنعت مبلمان و دکوراسیون، علاوه بر بررسی و رفع مشکلات این صنعت با هدفگذاری مناسب و برنامه‌ریزی منظم و سازماندهی علمی به هدایت و کنترل منابع سازمانی در این صنعت استراتژیک بپردازند تا از این طریق شکاف میان نیروهای کارگری تا فضاهای آکادمیک محض را پوشش دهند.

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت صنعت مبلمان و دکوراسیون قادر خواهند بود به مشاغلی نظیر مدیریت حرفه‌ای و علمی بازاریابی مبلمان خانگی و اداری، مدیریت تولید در صنایع مبلمان، مدیریت طراحی مبلمان، مدیریت دکوراسیون سازمان‌ها، مدیریت صادرات مبلمان و مدیریت پروژه‌های طراحی مبلمان شهری بپردازند.

متقاضیان پذیرش بدون آزمون در واحد علوم و تحقیقات لازم است با مراجعه به سامانه ثبت‌ نام اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای این دوره اقدام کنند.

کد خبر: 964537

وب گردی

وب گردی