واکنش روسیه به تحریم‌ های جدید آمریکا

سخنگوی کاخ کرملین تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه را غیرقانونی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین امروز پنجشنبه با غیر مشرع خواندن تحریم های آمریکا علیه روسیه در جمع خبرنگارن در مسکو اظهار داشت:« ادعاهای مبنی بر اینکه روسیه در حادثه «سالیسبوری» دست داشته است را نمی پذیریم.»

وی در ارتباط با تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل حادثه مسمومیت «سرگئی اسگریپال»، جاسوس سابق روس و دخترش «یولیل» در «انگلستان» اعلام کرد: اتخاذ این قبیل تصمیمات با فضای مثبت در دیدار اخیر ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا مغایرت دارد.

«پسکوف» ضمن رد کردند ادعاهای مبنی بر دخالت روسیه در حادثه «سالیسبوری»، گفت: «اقدامات محدود کننده آمریکا در این خصوص را غیرقانونی ارزیابی می کنیم.»

سخنگوی کاخ کرملین، با اشاره به ادامه تلاش مسکو برای برقراری رابطه سازنده با واشنگتن، اظهار داشت: «روسیه به تلاش های خود برای برقراری رابطه سازنده با آمریکا ادامه خواهد داد. این امر نه تنها برای کشورمان بلکه برای ثبات و امنیت تمام جهان نیز حائز اهمیت است.»

وزارت امور خارجه آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه به دلیل حادثه مسمومیت «سرگئی اسگریپال» و دخترش در انگلستان در 22 آگوست جاری به اجرا گذاشته خواهد شد.

این وزارتخانه همچنین گفت: در مرحله اول این تحریم ها بخش صادرات و دسترسی مالی روسیه محدود می شود. در صورتی که روسیه نسبت به عدم استفاده از سلاح شیمیایی در آینده ضمانت ندهد، تعداد زیادی تحریم اضافی از جمله ممنوعیت پروازهای شرکت خطوط هوایی روسیه «ایرفلوت» به آمریکا به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

/انتهای پیام

کد خبر: 964559

وب گردی

وب گردی