حسینی: رسانه ها در تصحیح  امور تأثیر فراوانی دارند

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران گفت: درشرایطی که بعد از تحریم ها، مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است افرادی وجود دارند که از وضع موجود سوءاستفاده می کنند که رسانه ها باید در این عرصه آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازدید خبرنگاران و اصحاب‌ رسانه از نقاط محروم شرق تهران و آیین افتتاح سامانه سایه توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع) که با هدف خدمت‌رسانی و شناسایی طبقات محروم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شرق برگزار شد با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در تمام روزهای سال در عملیات آفندی و پدافندی مشغول هستند و بعد از پیروزی انقلاب یکسری نهادها در جمهوری اسلامی شکل گرفت که همگی نگاه عدالت محورانه داشتند.

او ادامه داد: تابستان سال 1358 پیرو فرمان جهاد سازندگی که امام خمینی صادر کردند به مناطق محروم و روستاها رفتیم چون از سال های ابتدایی افتخار نظام اسلامی کمک به محرومان است که بعد از مدت کوتاهی جنگ آغاز شد و همین افرادی به جبهه ها رفتند و در خط مقدم در برابر دشمن بعثی ایستادند.

حسینی با بیان اینکه همه ی اصحاب رسانه تلاش می کنند که فقر برچیده شود ادامه داد: اینکه ائمه کیسه ی غذایی بر دوش می گرفتند و در میان محرومین می رفتند تأثیر بیشتری داشت در دولت هم همواره ذکر می شود که بسته های حمایتی برای افراد نیازمند در نظر می گیرند اما فشار رسانه ها باید افزایش یابد که به مناطق محروم توجه بیشتری شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: رساله ی رسانه ها در دوران جدید این است که کارهای اجتماعی انجام دهند در همین راستا حزب الله لبنان هم در کنار ایثار و اقدامات جهادی و دفاعی به علت اقدامات اجتماعی محبوبیت خاصی داردحتی مسیحیان هم به حزب الله اعتقاد دارند چون حزب الله فداکار و به فکر مردم است.

حسینی با تشکر از قرارگاه امام رضا (ع) افزود: این قرارگاه در تهران و مناطق محروم زلزله زده اقدامات خوبی انجام داده است که هر چه این فعالیت ها متکی بر مردم باشد ارزشمندتر است.

او تصریح کرد: رسانه ها در تصحیح روند امور تأثیر فراوانی دارند در این شرایط که بعد از تحریم ها مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است افرادی وجود دارند که سوءاستفاده می کنند که رسانه ها باید در این عرصه آگاه باشند و شفافیت را مدنظر قرار دهند چون افرادی که از امکانات دولتی سوءاستفاده می کنند باید شناخته شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 964560

وب گردی

وب گردی