ملاک گزینش رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها بر مبنای معدل است

قانون سنجش و پذیرش دانشجو، صرفا معدل داوطلب را ملاک گزینش رشته‌های مبتنی بر سوابق تحصیلی معرفی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: براساس قانون سنجش و پذیرش دو مدل برای پذیرش دانشجویان وجود دارد که یکی براساس سوابق تحصیلی و دیگر براساس آزمون است.

وی افزود: روش سومی در پذیرش دانشجویان وجود ندارد. از این رو در همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد این روش اعمال‌ می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: داوطلبان کنکور سراسری باید بدانند که اگر کدرشته‌ای را براساس سوابق تحصیلی انتخاب می‌کنند دیگر ملاک پذیرش همان است و رتبه آنها تاثیری در پذیرش ندارد. در رشته‌های با‌آزمون هم نتیجه آزمون داوطلبان ملاک اثر است.

وی یادآوری کرد: داوطلبان کنکور در انتخاب رشته به این موضوع توجه داشته باشند. در دانشگاه آزاد اسلامی 96 درصد پذیرش براساس سوابق تحصیلی است و فقط در چهار درصد رشته‌ محل‌ها آزمون اثرگذار است.

همچنین در این زمینه حسین توکلی مشاور سازمان سنجش با تایید مدل پذیرش در دو نوع سوابق تحصیلی و با آزمون گفت: داوطلبان توجه کنند که کدرشته‌ها به ترتیب علاقه‌مندی و همچنین رتبه و سوابق تحصیلی خود در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

وی ادامه داد:‌ اگر کسی رتبه 10 هزار داشته باشد و فرد دیگر رتبه 15 هزار، و معدل اولی 15 و دومی 17 باشد، در رشته‌های مبتنی بر سوابق تحصیلی دومی در اولویت پذیرش قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964580

وب گردی

وب گردی